Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27694
|
Title: | Emoções e sentimentos académicos em estudantes de ensino superior |
Authors: | Rodrigues, Daniela Amorim |
Advisors: | Chaleta, Maria Elisa Rolo |
Keywords: | Emoções académicas; sentimentos académicos Sentimentos académicos Aprendizagem Ensino superior Estudantes academic emotions Academic feelings Learning Higher education Students |
Issue Date: | 13-Feb-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O trabalho que se apresenta procurava identificar as emoções e os sentimentos presentes nas experiências de aprendizagem dos estudantes que frequentam o ensino superior considerando o ano de frequência e o género. Para realizar o estudo recorremos ao Inventário de Emoções e Sentimentos nas Experiências de Aprendizagem (IESEA) que foi administrado a 100 estudantes do 1º e 3º ano de um curso de licenciatura de uma universidade localizada no interior de Portugal, maioritariamente do sexo feminino e com idades compreendidas entre 18 e 36 anos. Os resultados indicaram que o instrumento utilizado apresentava fiabilidade apropriada e que existiam correlações significativas entre as dimensões avaliadas. Existem diferenças estatisticamente significativas quando se considera o ano de frequência nas dimensões de controle volitivo e estimativa de esforço e, quando se considera o género, na dimensão de sentimento de saber; Emotions and academic feelings in higher education students
Abstract:
The work presented sought to identify the emotions and feelings present in the learning experiences of students attending higher education considering the year of frequency and gender. To carry out the study, we resort the Inventory of Emotions and Feelings in Learning Experiences, which was administered to 100 students from the 1st and 3rd year of a degree course at a university located in the interior of Portugal, mostly female and ages between 18 and 36 years. The results indicated that the instrument used had appropriate reliability and that there were significant correlations between the dimensions evaluated. There are statistically significant differences when considering the year of frequency in the dimensions of volitional control and effort estimation and, when considering gender, in the dimension of feeling of knowledge. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27694 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|