Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/26687
|
Title: | Estágio curricular na Fundação Eugénio de Almeida. Caracterização do perfil de públicos dos espaços da Fundação Eugénio de Almeida |
Authors: | Caneira, Tatiana Isabel de Passos |
Advisors: | Ferreira, Ana Maria Alves Pedro Serra, Jaime Manuel Moleiro |
Keywords: | Turismo Turismo Cultural Equipamentos Culturais Fundação Eugénio de Almeida Turista Motivações Tourism Cultural Tourism Cultural Equipment Eugénio de Almeida Foundation Tourist Motivations |
Issue Date: | 13-Dec-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório é o resultado de quatro meses de estágio na Fundação Eugénio de Almeida,
em Évora. Na primeira parte, apresenta-se uma contextualização teórica na qual se
evidência os conceitos de turismo e os diversos “fatores” que lhe são subordinados, do turismo
ao turismo cultural, os equipamentos culturais e categorias, o museu como espaço de turismo
e a definição do turista dos espaços culturais. Na segunda parte apresenta-se todo o estudo
empírico sobre a Fundação Eugénio de Almeida, local de estágio e onde teve origem o estudo
sobre o perfil do público que visita a Fundação. Através da análise a questionários aplicados
aos visitantes deste espaço encontrou-se a caracterização e as motivações do público que a
visita. Os resultados mostram a importância deste estudo para o desenvolvimento de novos
projetos que possibilitem motivar e atrair os visitantes que já conhecem o espaço e os novos
públicos que possam surgir; Abstract:
Characterization of the Publics of the Eugénio de Almeida Foundation
This report is the result of a four-month internship at the Eugénio de Almeida Foundation in
Évora. In the first part, we present a hypothetical context that highlights the concepts of tourism
and the various “factors” that are subordinated, from tourism to cultural tourism, cultural
facilities and categories, the museum as a tourism space and the definition of the tourist of
cultural spaces. cultural The second part presents the whole empirical study on the Eugénio
de Almeida Foundation, where the internship took place and where the study on the profile of
the public visiting the Foundation was conducted. Through the analysis of questionnaires applied
to the visitors of this space, we found the characterization and motivations of the public
who visited it. The results show the importance of this study for the development of new
projects that motivate and attract visitors who already know the space and the new audiences
that may arise. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/26687 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|