Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/25453

Title: Plano de marketing para CERCIBEJA - Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L.
Authors: Palma, Anabela Encarnação
Advisors: Silvério, Marta da Conceição Cruz
Keywords: Marketing Social
Plano de Marketing
Economia social/ IPSS -CERCI
Social Marketing
Marketing Plan
Social Economy
Social Solidarity Institutions
CERCI
Issue Date: 20-Feb-2019
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O objetivo deste trabalho consiste na elaboração de um plano de marketing para a CERCIBEJA – Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L. que desenvolve a sua atividade no apoio à pessoa com deficiência e/ou incapacidade. Com este trabalho procedeu-se ao estudo da especificidade desta área da economia social de apoio à pessoa com deficiência e/ou incapacidade em Portugal, analisou-se o estado da arte do marketing social e, com base nesta recolha de informação desenvolveu-se um plano de marketing adequado à entidade. Para a realização deste trabalho recorreu-se a uma revisão bibliográfica, ao levantamento de dados através de fontes secundárias, à observação direta e participada de profissionais e stakeholders das IPSS’s de apoio à pessoa com deficiência e ainda a um estudo exploratório com recurso à dinamização de focus group. Espera-se que este plano possa, na sua aplicação prática a médio e longo prazo, contribuir para uma mudança social potenciadora da promoção da sustentabilidade das IPSS’s deste sector; Marketing plan for CERCIBEJA - Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L. ABSTRACT: The goal of the present study consists in the creation of a marketing plan for CERCIBEJA - Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L.. This non-profit entity develops activities that support the person with disability and / or incapacity. In order to achieve this goal, this research begins with an analysis of the singular features of the Social Economy in Portugal, especially in the sector of assistance to people with disabilities and / or disability. The study then proceeds to survey the state of the art of Social Marketing in order to create a marketing plan appropriate to the specificities of the non-profit entity. The methodology used consists of a critical literature review followed by a collection of data. The dataset was assembled resorting to secondary sources, primary data gathered from direct observation and participation of both experts in the sector and stakeholders in Non-Profits for assistance of the person with disabilities, and from a focus group. Finally, it is hoped that the medium and long-term application of this marketing plan contributes to a positive social change that promotes the sustainability of non-profits in the sector.
URI: http://hdl.handle.net/10174/25453
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

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