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http://hdl.handle.net/10174/25453
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Title: | Plano de marketing para CERCIBEJA - Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L. |
Authors: | Palma, Anabela Encarnação |
Advisors: | Silvério, Marta da Conceição Cruz |
Keywords: | Marketing Social Plano de Marketing Economia social/ IPSS -CERCI Social Marketing Marketing Plan Social Economy Social Solidarity Institutions CERCI |
Issue Date: | 20-Feb-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O objetivo deste trabalho consiste na elaboração de um plano de marketing para a CERCIBEJA
– Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L. que
desenvolve a sua atividade no apoio à pessoa com deficiência e/ou incapacidade.
Com este trabalho procedeu-se ao estudo da especificidade desta área da economia social
de apoio à pessoa com deficiência e/ou incapacidade em Portugal, analisou-se o estado da arte
do marketing social e, com base nesta recolha de informação desenvolveu-se um plano de marketing
adequado à entidade.
Para a realização deste trabalho recorreu-se a uma revisão bibliográfica, ao levantamento
de dados através de fontes secundárias, à observação direta e participada de profissionais e
stakeholders das IPSS’s de apoio à pessoa com deficiência e ainda a um estudo exploratório com
recurso à dinamização de focus group.
Espera-se que este plano possa, na sua aplicação prática a médio e longo prazo, contribuir
para uma mudança social potenciadora da promoção da sustentabilidade das IPSS’s deste sector; Marketing plan for CERCIBEJA - Cooperativa de Educação e Reabilitação
de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L.
ABSTRACT:
The goal of the present study consists in the creation of a marketing plan for CERCIBEJA -
Cooperativa de Educação e Reabilitação de Cidadãos Inadaptados de Beja, C.R.L.. This non-profit
entity develops activities that support the person with disability and / or incapacity.
In order to achieve this goal, this research begins with an analysis of the singular features
of the Social Economy in Portugal, especially in the sector of assistance to people with disabilities
and / or disability. The study then proceeds to survey the state of the art of Social Marketing in
order to create a marketing plan appropriate to the specificities of the non-profit entity.
The methodology used consists of a critical literature review followed by a collection of
data. The dataset was assembled resorting to secondary sources, primary data gathered from
direct observation and participation of both experts in the sector and stakeholders in Non-Profits
for assistance of the person with disabilities, and from a focus group.
Finally, it is hoped that the medium and long-term application of this marketing plan contributes
to a positive social change that promotes the sustainability of non-profits in the sector. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25453 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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