|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/25284
|
Title: | Estudo das necessidades de formação dos formadores externos agregados à Delegação Regional do Alentejo do IEFP, IP |
Authors: | Rodrigues, Márcia José Lopes |
Advisors: | Silva, Paulo Fialho, Joaquim |
Keywords: | Formação Formação profissional Diagnóstico Necessidades Training Professional qualification Diagnosis Needs |
Issue Date: | 5-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | As funções atribuídas durante o estágio, simples ou complexas, foram importantes para a aprendizagem de metodologias de trabalho capazes de assegurar a sua execução. A partir do diagnóstico realizado criou-se um conjunto de propostas de ação, para posteriormente serem desenvolvidas que assentam em três eixos.
O trabalho desenvolvido, resulta na definição de um quadro estratégico de indicadores de monitorização, que permitem dar resposta às questões relevantes encontradas neste trabalho, com as desagregações consideradas pertinentes.
Neste sentido, importa salientar que todas as tarefas concedidas foram de encontro aos objetivos do estágio, tendo sido fundamentais para a redação deste relatório.
A maior fragilidade dos formadores em geral é a necessidade de formação profissional, e também o desinteresse por parte dos formadores na frequência de formações, para colmatar esta necessidade recomenda-se, reforçar a articulação entre a componente prática e a teórica das ações de formação; aumentar a oferta de formações profissionais e também melhorar as práticas pedagógicas dos formadores; Abstract:
The functions assigned during the internship, simple or complex, were important for the learning of working methodologies able to ensure its execution.
Based on the diagnosis, a set of action proposals was created, to be developed later, based on three axes. The work developed results in the definition of a strategic framework of monitoring indicators, which allow to answer the relevant issues found in this work, with the breakdowns considered pertinent. In this sense, it should be noted that all the tasks awarded were in line with the objectives of the internship, and were fundamental for the drafting of this report. The greatest weakness of trainers in general is the need for professional training, as well as the lack of interest on the part of trainers in the frequency of training. To meet this need, it is recommended to reinforce the articulation between the practical and the theoretical component of the training actions; increase the supply of vocational training and also improve the pedagogical practices of trainers. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25284 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|