Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/24364

Title: Cartografia educacional do concelho de Viana do Alentejo
Authors: Rita, Merciana Augusta Palma
Advisors: Nico, José Carlos Bravo
Keywords: Educação
Cartografia educacional
Projeto educativo local
Território Educador
Education
Cartography education
Educational project In a local
Region educator
Issue Date: 21-Dec-2018
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A presente dissertação teve, como questão de partida: Que possibilidades existem para o Concelho de Viana do Alentejo, construir um Projeto Educativo Local (PEL)? A abordagem teórica, consistiu numa revisão de literatura, para dar resposta aos objetivos: a) reconhecer e caraterizar todas as instituições com potencial educativo; b) identificar os seus destinatários e contextos de aprendizagem disponibilizados; c) avaliar as suas lacunas e potencialidades educativas; d) avaliar a disponibilidade para o estabelecimento de parcerias; e) contribuir para a candidatura a Território Educador. Ao nível do estudo empírico, optámos por uma metodologia mista (quantitativa/qualitativa), com recurso ao inquérito por questionário. Após os dados recolhidos, chegámos às conclusões que: a) estas instituições são um recurso importante para a construção do PEL; b) estão disponíveis para o estabelecimento de parcerias; c) estão reunidas as condições para a revisão da Carta Educativa do concelho. Por último, expressámos as recomendações e sugestões para futuras investigações; Abstract: Educational Cartography of the Municipality of Viana do Alentejo This dissertation was, as question: Which possibilities exist for the municipality of Viana do Alentejo, build a Local Educational Project (PEL)? The theoretical approach, consisted of a literature review to address objectives: a) recognize and feature all institutions with educational potential; b) identify their recipients and learning contexts made available; c) assess their gaps and educational potential; d) assess the availability for the establishment of partnerships; d) contribute to the Territory's candidacy Educator. In terms of empirical study, we have opted for a mixed methodology (quantitative/qualitative), using the survey. After the data collected, we have come to the conclusions that: a) these institutions are an important resource for the construction of the PEL; b) are available for the establishment of partnerships; c) the conditions for the review of the Educational Charter of the County. Finally, we made recommendations and suggestions for future research.
URI: http://hdl.handle.net/10174/24364
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ciências_da_Educação_Administração_Regulação_e_Políticas_Educativas-Merciana_Augusta_Palma_Rita-Cartografia_educacional_do_concelho_de_Viana_do_Alentejo.pdf6.54 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois