Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/23923
|
Title: | Relatório de estágio da prática de ensino supervisionada na Academia de Música de Lagos: abordagem da motivação na aprendizagem de piano |
Authors: | Nazareth, Shaina Karim |
Advisors: | Telles, Ana |
Keywords: | Piano Motivação Aprendizagem Conservatório Professor Piano Motivation Learning |
Issue Date: | 3-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório é fruto da Prática de Ensino Supervisionada que foi realizada na Academia de Música de Lagos, sob a orientação da Professora Doutora Ana Telles. A primeira secção engloba o relatório de estágio, onde é feita a caraterização da escola, dos alunos e são relatadas as aulas observadas, aulas dadas, assim como as atividades envolvidas pela mestranda. A segunda secção é dedicada à temática do relatório, em que são apresentadas as diversas teorias da motivação, as causas da desmotivação, a importância do professor na motivação e atitudes e estratégias que devem ser adotadas por este, de forma a manter níveis elevados de motivação dos alunos. É apresentado um estudo que visa a compreensão do estado motivacional dos alunos de piano do curso básico da Academia de Música de Lagos; Abstract: Supervised Teaching Practice Education held at the Academy of Music in Lagos:
Approach to motivation in studying piano
This report is a product of the Practicum in Supervised Education which was held at the Academy of Music in Lagos, under the supervision of PhD Professor Ana Telles. The first section relates to the practicum, with details regarding the school and its students, and is related to supervised lessons, given lessons, as well as activities taken part in by the author. The second section is dedicated to thematic material from the report, where diverse theories about motivation are outlined, along with causes for lack of motivation, and the importanc of the teacher in adopting correct attitudes and strategies, with the goal of maintaining high levels of motivation in the students. A study is presented which shows motivation levels of the students at the Academy of Music in Lagos. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/23923 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|