|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/23203
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada no agrupamento de escolas nº2 de Évora - EB 2,3 André Resende e Escola Secundária Gabriel Pereira |
Authors: | Linhan, João Miguel Sande |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Educação Física Formação de professores Investigação-ação Supervised teaching practice Physical education Teacher learning Action-research |
Issue Date: | 14-Dec-2017 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório tem por base a atividade pedagógica com duas turmas, em duas escolas, no ano letivo de
2014/2015, na sequência da Prática de Ensino Supervisionada, que constitui a última etapa de aprendizagem,
no percurso académico, de um futuro professor de Educação Física.
É nesta Prática de Ensino Supervisionada que ao professor estagiário, é dada a oportunidade de concretizar a
experiência de ensinar, mostrar o seu conhecimento científico, e realizar atividades intrínsecas à condição de
professor, como sejam todas as tarefas de planeamento, de avaliação e de intervenção pedagógica.
Esta Prática de Ensino Supervisionada privilegia também a investigação-ação e o envolvimento do professor
estagiário com a escola. Neste relatório, são apresentadas as atividades em que o professor estagiário
participou, assim como o seu projeto de estudo de investigação ação; Report of supervised teaching practice developed at André de Resende basic school and
Gabriel Pereira secondary school
Abstract:
This report is based on the pedagogical activity with two classes in two schools in the school year
2014/2015, following of the Supervised Teaching Practice, which is the last stage of learning of a future
Physical Education teacher. It is in this Supervised Practice Teaching that the student teacher is given the
opportunity to have the experience of teaching proving his scientific knowledge, and work intrinsic activities
to the teaching profession, such as all tasks of planning, assessment and teaching activities. This Supervised
Practice Teaching also focuses on action research and the involvement of the student teacher with the
school. In this report, we present the activities in which the student teacher participated as well as his action
research project. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/23203 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|