Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/21956
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: a qualidade do espaço e a exploração dos materiais em educação motora |
Authors: | Alpendre, Nádia Sofia Cartó |
Advisors: | Pomar, Clarinda |
Keywords: | Educação pré-escolar Prática de ensino supervisionada Educação motora Qualidade do espaço Exploração de materiais Formação de educadores de infância Pre-primary education Supervised teaching practice Motor education Quality of space Exploitation of materials Training of infant teachers |
Issue Date: | 11-Oct-2017 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório de estágio desenvolveu-se no âmbito da unidade curricular da prática de ensino supervisionada nos contextos de Creche e Jardim de Infância, abrangendo crianças com idades compreendidas entre os 15 meses e os 6 anos de idade.
A sua elaboração teve como base a metodologia de investigação-ação tendo como principal objetivo refletir sobre a importância da Educação Motora no desenvolvimento integral da criança, dando ênfase à organização do espaço e à exploração dos diversos materiais. Esta compreensão foi sendo articulada com todo o trabalho de planeamento da ação pedagógica e consequente reflexão e análise crítica.
Concluímos que o/a educador/a deve procurar estratégias para valorizar a exploração dos materiais e para promover a qualidade do espaço de modo a potenciar o desenvolvimento da criança; Report on the Supervised Teaching Practice in Preschool Education: The quality of the space and the exploitation of the materials in Motor Education
Summary:
This internship report was developed within the curricular unit of supervised teaching practice in the context of Kindergarten and Preschool, comprising children between the ages of 15 months and 6 years.
It was produced using the methodology of research-action and its primary goal is to reflect on the importance of Motor Education on the integral development of children, emphasizing the organization of the space and the exploitation of the various materials. This understanding was combined with the planning work on pedagogical action and the resulting reflection and critical assessment.
We have concluded that the educator must look for strategies to promote the exploitation of the materials and to boost the quality of the space in order to enhance the development of the child. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/21956 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|