Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/21139
|
Title: | A música para guitarra de Richard Rodney Bennett: estudo de caso do Concerto para Guitarra e Ensemble de Câmara (1970) |
Authors: | Mascarenhas, João Menano Vaz de |
Advisors: | Silva, Vanda de Sá Martins da Ivanovic, Dejan |
Keywords: | Richard Rodney Bennett Concerto para guitarra e ensemble de câmara Guitarra Práticas performativas Richard Rodney Bennett Concerto for guitar and chamber ensemble Guitar Performance practice |
Issue Date: | 21-Apr-2017 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho tem como objectivo analisar a música para guitarra de Richard Rodney Bennett (1936-2012) com base em bibliografia publicada e em entrevistas e realizar um estudo aprofundado do Concerto para Guitarra e Ensemble de Câmara (1970) a nível da análise composicional e as suas implicações na interpretação da parte solista. Discute-se também uma hipótese para explicar o facto de este concerto ser pouco conhecido e tocado no universo da guitarra clássica e sobretudo no universo da música erudita. Pretende-se ainda relacionar a pouca atenção que o concerto teve com a própria problemática da inclusão de concertos para guitarra na programação de salas de concerto fora do universo dos festivais específicos e com a crise da música contemporânea em geral; Abstract:
Richard Rodney Bennett music for guitar: a case study of the Concerto for Guitar and chamber ensemble (1970)
The present study is aimed to analyse Richard Rodney Bennett’s music for guitar based on published bibliography and interviews and product an in-depth study of the Concerto for Guitar and chamber ensemble (1970) regarding compositional analysis and its implications on the performance of the soloist part.
I also propose an hypothesis to explain the fact that this concerto is overlooked and little played in the classical guitar universe and even more in the classical music universe. In addition I intend to relate the fact that this concerto is little known with the problematic of the guitar concertos inclusion in concert hall programs outside guitar festivals and contemporary music crisis in general. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/21139 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|