Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/21032

Title: Relatório de prática de ensino supervisionada realizada na Escola de Música do Conservatório Nacional. A importância da música de câmara na aprendizagem individual do clarinete
Authors: Gil, Eunice Cristina Rijo
Advisors: Marques, Mário Dinis Coelho da Silva
Keywords: Clarinete
Música de câmara
Ensino
Aprendizagem
Música
Clarinet
Chamber music
Teaching
Learning
Music
Issue Date: 18-Apr-2017
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório surge no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada, realizada na Escola de Música do Conservatório Nacional durante o ano letivo 2015-2016, tendo como supervisores os professores Mário Marques (na qualidade de orientador interno) e Luís Gomes como orientador cooperante. Ao longo da primeira secção será apresentada a descrição histórica e orgânica da instituição supracitada. Posteriormente é concretizada a caracterização dos alunos, das aulas assistidas e lecionadas, assim como uma análise crítica das mesmas. A segunda secção deste relatório prevê a aferição da importância da música de câmara na aprendizagem individual do clarinete, abordando diferentes conceitos e componentes que atuam nesta sistema de ensino. Nesta secção figuram também resultados de um questionário que afere as perspetivas de professores do ensino vocacional da música neste âmbito. Pretende-se com a presente investigação reunir informação substancial para a formação do professor de instrumento; Abstract: Supervised Teaching Practice held at the Escola de Música do Conservatório Nacional. The importance of chamber music in individual clarinet learning. This report is part of the Supervised Teaching Practice, held at the Escola de Música do Conservatório Nacional during the academic year 2015-2016, having professors Mário Marques (as internal supervisor) and Luís Gomes as co-supervisor. Throughout the first section will be presented the historical and organic description of the aforementioned institution. Subsequently, is presented a characterization of the students, the assisted classes and the lectures is analyzed, as well as a critical analysis of the same. The second section of this report foresees the measurement of the importance of chamber music in the individual learning of the clarinet, addressing different concepts and components that work in this system of education. This section also shows the results of a questionnaire that assesses the perspectives of vocational music teachers in this field. It is intended with the present investigation to gather substantial information for the training of the instrument teacher.
URI: http://hdl.handle.net/10174/21032
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório final.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois