Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/21005
|
Title: | Autonomia, administração e gestão dos estabelecimentos públicos da educação : novo modelo |
Authors: | Matos, Dora Luísa Nunes de Lima Inácio de |
Advisors: | Silva, Paulo |
Keywords: | Escola Administração Autonomia Modelo Mudança School Administration Autonomy Model Change |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Com esta investigação pretende-se fazer uma abordagem do impacto do novo modelo de Autonomia, Administração e Gestão dos Estabelecimentos Públicos da Educação na comunidade educativa e analisar a sua contribuição para a melhoria do funcionamento destes Estabelecimentos e para o sistema de ensino. Uma vez que este novo modelo provoca alterações profundas na Administração e Gestão dos Estabelecimentos Públicos da Educação, é importante analisar se essas alterações vão de encontro às expectativas dos intervenientes, às necessidades de adaptação ao meio em que estes se encontram inseridos e à nova realidade global. – ABSTRACT: The propose of this research is the approach of the impact of the new model of Autonomy, Administration and Management of the Public Buildings of the Education in the educative community and to analyze its contribution for the improvement of the functioning of these Establishments and for the educational system. Since this new model leads to deep changes in the Administration and Management of the Public Buildings of the Education, it is important to analyze if these changes are according to the expectations of the intervenient and to the necessities of adaptation to its environment and to the new global reality. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/21005 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|