Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/19804
|
Title: | Jogo para aprender a programar |
Authors: | Mateus, Pedro Farias |
Advisors: | Ferreira, Lígia Maria Rodrigues da Silva |
Keywords: | Programação visual Ensino Jogo Visual programming Education Game |
Issue Date: | 30-Nov-2016 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Neste documento foi feita a apresentação do conceito de Programação Visual, estudados alguns exemplos
de Linguagens de Programação Visual e investigado vantagens e desvantagens sobre o seu uso comparativamente
à programação tradicional (por texto) e, adicionalmente, foram estudados três jogos para aprender
a programar com fortes características visuais. A partir desta investigação, foi criada uma nova Linguagem
de Programação Visual(LPV) sendo a base de um prototipo de um jogo para aprender a programar. Este
jogo é representado pela deslocação e execução de tarefas feitas por um robô dentro de uma casa, sendo
o objetivo do programador colocar objetos nesta casa que manipulam a deslocação do robô dentro desta
de forma a resolver um problema; Abstract:
A game to learn programming
Aplication of concepts of visual programming to create a game to learn how to
program
In this document we will explain the concept of Visual Programming, study some examples of Visual
Programming Languages, analyze some arguments in favor and against its use in comparison to traditional
programming (by text) and, additionally, study three games to learn programming with strong visual
features. Using this research, a new Visual Programming Language(VPL) was created, being the basis of
a prototype of a game to learn programming. This game is represented by the movement and execution
of tasks done by a robot inside a house, being the goal of the programmer to place objects in this house
that manipulate the movement of the robot inside of it in order to solve a problem. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/19804 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|