Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/19734

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: estimular o pensamento criativo-expressão dramática
Authors: Passos, Susana Filipa Moreira
Advisors: Bezelga, Isabel Maria Gonçalves
Keywords: Desenvolvimento
Papel do educador
Expressão dramática
Criatividade e ação educativa
Development
Educator's role
Dramatic expression
Criativity
Educative action
Issue Date: 29-Nov-2016
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório de estágio que se enquadra no âmbito das unidades curriculares da Prática de Ensino Supervisionada I e II em Creche e Jardim de Infância, descreve e analisa todo o trabalho realizado em torno do desenvolvimento da criatividade na expressão dramática, tendo sido elaborado nas instalações do colégio Nossa Senhora da Piedade ao longo do Mestrado em Educação Pré-Escolar. Ao longo do relatório, é feita referência a uma investigação relativa à importância do desenvolvimento da criatividade e da expressão dramática, bem como o papel do educador e da sua ação no desenvolvimento, tendo por base os fundamentos teóricos como a Carta de Princípios para uma Ética Profissional da Associação de Profissionais de Educação de Infância (APEI) e o Perfil Profissional da Associação de Profissionais de Educação de Infância. O presente relatório retrata a prática e investigação em torno da temática, procurando realçar a importância da expressão dramática e mais aprofundadamente da criatividade no desenvolvimento da criança e por sua vez o impulso que esta pode ter no desenvolvimento da ação educativa, que sempre foi tido em conta ao longo da prática; Supervised Teaching practice on Pre-school education: The Stimulate creative thinking - drama expression Abstract: The present internship report, whose context falls on Day Care Centre and Kindergarten of the Supervise Teaching Practice curricular units I and II, describes and analyse all the work about the development of the creativity in the dramatic expression. It was developed in the facilities of the institution Nossa Senhora da Piedade during the master’s degree in Preschool Education. Throughout the report, it’s made a reference to an investigation on the value of the creativity in the dramatic expression development, as well as the educator’s role and his action on the development, based on the theoretical foundations as the Letter of Principles to a Professional Ethics from the Preschool Professional Association (APEI) and Preschool Teacher Professional Profile. The present report shows the practice and investigation around this issue, seeking to highlight the importance of the dramatic expression and deeper the importance of the creativity in the child development and also the impulse that this may have in the development of the educational action, which has always been taken in mind throughout the practice.
URI: http://hdl.handle.net/10174/19734
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Final- fim.pdf3 MBAdobe PDFView/Open
Relatório Final- fim.docx44.6 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Video1- Ji- brincadeira com caixas de cartão.mp471.88 MBMicrosoft VisioView/Open
Video 4- ji- brincar às sereias.mp461.21 MBMicrosoft VisioView/Open
Video 3- brincadeira imaginativa com paus.mp475.5 MBMicrosoft VisioView/Open
Video 3- brincadeira imaginativa com paus.mp475.5 MBMicrosoft VisioView/Open
Video 2- ji-brincadeira na àrea do faz de conta.mp464.72 MBMicrosoft VisioView/Open
Video3-creche-exploração de caixas e animais.mp496.48 MBMicrosoft VisioView/Open
Video1-creche. caixas de cartão.mp495.71 MBMicrosoft VisioView/Open
video 2-creche- brincadeira na quinta.mp460.6 MBMicrosoft VisioView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois