Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/19467

Title: Modelo de competências organizacionais de pessoal não docente da Universidade de Évora: um estudo de caso
Authors: Rico, Suzete Isabel Ramos
Advisors: Semedo, Carla Santarém
Keywords: Focus group
Entrevista semiestruturadas
Competências organizacionais
Modelo de competências
Universidade de Évora
Focus group
Semi-structured interviews
Organizational skills
Competencies model
University of Évora
Issue Date: 25-Nov-2016
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Nesta dissertação de mestrado, na forma de estudo de caso, procedeu-se ao levantamento das competências organizacionais de todos os serviços e estruturas da Universidade de Évora, usando o método de focus group e entrevistas semiestruturadas. Teve por base teórica o Modelo das oito competências de Dave Bartram (2011), e o Modelo das nove competências associadas à gestão da qualidade de Escrig-Tena e Bou-Llusar (2005). Das 38 entrevistas individuais realizadas a chefias de topo, emanou um modelo de cinco competências organizacionais (comprometimento, trabalho em equipa, eficiência, eficácia e formação e conhecimento) específico da Universidade de Évora. Foi ainda descrita a visão de futuro da organização por parte dos entrevistados, numa organização dedicada ao Ensino, mas com a pretensão de se expandir noutras áreas de destaque; Organizational Skills Model of Non-teaching Staff of the University of Évora - A Case Study Abstract In this dissertation, in the form of case study, we proceeded to survey the organizational skills of all services and structures of the University of Évora, using the method of focus groups and semi-structured interviews. We had as theoretical basis Dave Bartram’s model of the eight skills (2011), and the Escrig-Tena and Bou-Llusar’s Model of the nine skills associated with quality management (2005). Of the 38 individual interviews with top management, a model of five organizational skills emanated (commitment, teamwork, efficiency, effectiveness and training and knowledge), specific to the University of Évora. It was also described the future vision of the organization by the respondents, an organization dedicated to education, but with the intention to expand in other areas of emphasis.
URI: http://hdl.handle.net/10174/19467
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Suzete Rico_Tese_VersaoDefinitiva_09122016.pdf4.88 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois