Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/18953

Title: Estratégias de internacionalização das micro e pequenas empresas do sector de moda praia de Salvador
Authors: Barboza, Elizângela Cerqueira
Advisors: Carvalho, Luísa Margarida Cagica
Keywords: Estratégias
Internacionalização
Micro e Pequenas Empresas
Sector de Moda Praia
Strategies
Internationalization
Micro and Small Enterprises
Beachwear
Issue Date: 2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este estudo tem por objectivo conhecer as estratégias de internacionalização das micro e pequenas empresas do sector de moda praia de Salvador, procurando compreender e desenvolver as condições para promover uma cultura de internacionalização. O estudo caracteriza-se por uma abordagem mista, conciliando uma análise qualitativa, com uma quantitativa, sendo o inquérito, o método utilizado para a recolha de dados. Pretende-se obter informações sobre as características destas empresas com intuito de analisa-las e identificar a etapa em que se encontram relativamente ao processo de internacionalização. Como resultado verificou-se que estas empresas ainda estão num processo muito inicial de internacionalização, a exportação configura-se apenas como uma actividade acessória, aquém de uma estratégia consolidada de internacionalização. Estas empresas acabam por não dispor de uma estrutura e dimensão que permita encetar esses esforços sem o apoio de conjunto de políticas de incentivo e suporte à internacionalização. ABSTRACT: The objective of this study is to identify the intemationalization strategies of Salvador's micro and small enterprises of Beachwear, seeking to comprehend and develop the conditions to promote a culture of internationalization. The study is characterized by a mixed approach, combining a qualitative analysis with a quantitative, being the inquiry, the method used to collect the data The aim is to obtain information's about the characteristics of this enterprises, with the goal to analyse them and identify in which stage of the internationalization process their situated in. As a result, it was verified that this enterprise are still in a very primary stage of internationalization, the exportation is viewed only has an accessory activity, lacking in a consolidated strategy of internationalization. This enterprises end up with having no structure and dimension to enable them to accomplish those efforts, without a set of internationalization incentive and support policies.
URI: http://hdl.handle.net/10174/18953
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Elizângela Cerqueira Barboza - Tese de Mestrado -170 361.pdf4.25 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois