Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18741
|
Title: | A depressão, um problema para os adolescentes |
Authors: | Fagundes, Neuza Cristina Godinho |
Advisors: | Magalhães, Dulce |
Keywords: | Adolescentes Depressão Avaliação diagnóstica/intervenção Adolescents Depression Diagnostic evaluation/intervention |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório é a expressão de vivências enriquecedoras e das competências adquiridas que permitiram o desenvolvimento de intervenções, que foram reconhecidas como adequadas pelos adolescentes deprimidos. Esta população foi escolhida como alvo porque a depressão lhes causa sofrimento com consequências graves no seu desenvolvimento.
O desenvolvimento das intervenções com os adolescentes foi organizado por um conjunto de estratégias definidas e documentadas pela literatura. Este processo de desenvolvimento de competências esteve associado a uma reflexão sobre as ações, e estratégias que foram desenvolvidas com os adolescentes. Neste processo realizei avaliação diagnóstica e consequente intervenção terapêutica de forma sistemática e contínua, com os adolescentes, de forma a ajudar a restaurar a sua saúde mental.
No final do programa terapêutico que foi instituído com os adolescentes observámos melhorias das queixas iniciais, alterações comportamentais, aumento da qualidade de vida e bem-estar, trazendo-lhes maior satisfação com a sua vida; ABSTRACT: This report is the expression of enriching experiences and of the skills acquired that allowed the development of interventions which are recognized as appropriate for depressed adolescents. I choose this population as a target because depression causes, in several cases, suffering with serious consequences for their development.
The development of interventions with adolescents was organized based on a set of strategies defined and documented by scientific literature. This skills development process was associated with a reflection on the actions and strategies that have been developed with the adolescents. In this process, I performed (systematically and continuously), with the adolescents, diagnostic evaluation and subsequent therapeutic intervention, in order to help restore their sanity.
At the end of the therapeutic program instituted with adolescents, we observed improvements of the initial complaints, behavioral changes, increased quality of life and well-being. All these improvements results in greater satisfaction in their own lives. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18741 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|