Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18563
|
Title: | A importância da gestão das expectativas dos colaboradores no aumento da motivação e do comprometimento organizacional: estudo de caso |
Authors: | Marques, Ana Sofia Batista |
Advisors: | Faria, Jorge Jorge, Fátima |
Keywords: | Expectativas Motivação Comprometimento Expectations Motivation Commitment |
Issue Date: | 23-Nov-2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O panorama atual da sociedade e das organizações carece de compreender e conhecer se as competências dos colaboradores estão ou não a ser aproveitadas dentro da organização e/ou se as suas necessidades profissionais e pessoais estão a ser valorizadas.
O presente estudo pretende evidenciar a importância da gestão das expectativas na motivação e comprometimento organizacional de 152 colaboradores de uma organização do setor farmacêutico português. A análise quantitativa dos dados foi realizada através do software SPSS e a qualitativa através de matrizes de análise de conteúdo. Os resultados mostram quais são as expectativas dos colaboradores desde a sua integração, os fatores que contribuem para os elevados níveis de motivação e comprometimento e como o trabalho desenvolvido pelas chefias comtempla a gestão das expectativas e motivações. Consideramos que as expectativas são um pilar fulcral na gestão das equipas em prol da motivação e do comprometimento; The importance of managing the expectations of employees in increasing the motivation and organizational commitment – Case Study
Abstract:
The current situation of society and organizations lack the understanding and knowing that the skills of employees are either not being utilized within the organization and / or their professional and personal needs are being valued.
This study aims to highlight the importance of managing expectations in motivation and organizational commitment of 152 employees of an organization of the Portuguese pharmaceutical sector. The quantitative data analysis was performed using SPSS software and qualitative matrices through content analysis. The results show what the expectations of employees since its integration, the factors contributing to the high levels of motivation and commitment and how the work done by managers contemplates the management of expectations and motivations. We believe that the expectations are a key pillar in the management of teams for the sake of motivation and commitment. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18563 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|