Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18427
|
Title: | Práticas de intervenção precoce e satisfação das famílias |
Authors: | Caraças, Marta Grifo |
Advisors: | Pires, Heldemerina Samutela |
Keywords: | Intervenção precoce Criança Família Satisfação Qualidade Early intervention Child Family Satisfaction Quality |
Issue Date: | 18-Apr-2016 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A presente investigação pretende conhecer as práticas de Intervenção Precoce
(IP) e o grau de satisfação com a intervenção em famílias apoiadas por equipas de IP.
Para este fim foi aplicada a Escala Europeia de Satisfação das Famílias em
Intervenção Precoce. Responderam a esta escala 165 sujeitos de ambos os sexos
com idades compreendidas entre os 17 e os 57 anos, pais, avós ou outros cuidadores
de crianças dos 0 aos 6 anos de idade apoiadas por equipas de IP. Da análise dos
resultados foi possível concluir que, de uma forma global, os inquiridos apresentam um
nível de satisfação acima da média em todos os itens avaliados. A principal conclusão
retirada desta investigação é que a proximidade da equipa de IP, a relação entre Pais
e Profissionais e os Direitos dos Pais são os itens onde os inquiridos se encontram
mais satisfeitos; Early Intervention Practices and Families’ Satisfaction
Abstract:
The present study aims to investigate the Early Intervention (EI) practices and the
degree of satisfaction obtained with the intervention in families supported by EI teams.
For that it was applied the European Scale of Family Satisfaction in Early Intervention.
Responded to this scale 165 individuals, of both genders, aged 17 to 57 years old,
parents, grandparents and other caregivers of children from 0 to 6 years old that
benefit from EI team support.
Overall, examining the results it was possible to concluded that the participants show a
degree of satisfaction which is above the average in all the evaluated items. The main
conclusion from this research is that EI team proximity, the relation between Parents
and Professionals and the Parents Rights are the items where the participants are
more satisfied. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18427 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|