Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18423
|
Title: | Criação de narrativas interactivas espacialmente contextualizadas |
Authors: | Barrenho, Filipe Jorge Camelo |
Advisors: | Romão, Teresa |
Issue Date: | Oct-2008 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta tese foca o desenho e desenvolvimento de um ambiente de authoring para o lnStory, uma plataforma para narrativas interactivas navegáveis no espaço, que permite o desenvolvimento de actividades lúdicas e acesso a informação multimédia. Foca a exploração de espaços físicos históricos e culturais, promovendo interacções entre utilizadores. Durante essas explorações acede-se a conteúdo multimédia geo-referenciado e contextualizado, através do uso de dispositivos móveis como telemóveis ou personal digital assistants. O objectivo é adquirir conhecimento histórico e cultural acerca do ambiente circundante ou participar, com outros utilizadores, em actividades, que podem ir de narrativas interactivas a jogos. O ambiente de authoring para tais actividades e conteúdos permite aos utilizadores a criação e personalização das suas próprias narrativas e jogos. É composto por duas ferramentas - lnAuthor, um editor visual para narrativas e jogos e lnContent, um editor visual para criação de conteúdos a serem associados às actividades em construção. - ABSTRACT; This thesis focuses on the design and development of an authoring environment for the lnStory project. lnStory is a platform for creating geo referenced interactiva narratives that allows the development of ludic activities and the access to multimedia information. lt focuses on the exploration of cultural and historical physical spaces, promoting interaction between users. During those explorations, users have access to contextual geo-referenced multimedia data, through the use of mobile devices, such as personal digital assistants or mobile phones, either for knowledge acquisition regarding the surrounding environment and its cultural and historical aspects or for engaging in story I gaming activities with other users. The authoring environment for such activities and media content, allows users to create and personalize their own stories. lt comprises two frameworks - lnAuthor, a graphical activity editor, and lnContent, a visual editor for creating screen areas to be associated with the activity being created. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18423 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|