Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/18415

Title: Monitorização e fidelização de utentes hospitalares: o caso neurocárdio
Authors: Júnior, Emiliano Roberto de Lima
Advisors: Zorrinho, Carlos
Keywords: Gestão de sistemas
Gestão hospitalar
Issue Date: 2005
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Esta dissertação busca compreender as principais questões relacionadas a monitorização e fidelização dos utentes hospitalares no Hospital NEUROCÁRDIO. Fundamentado em pesquisa descritiva, através de estudo de caso, o trabalho analisa os assuntos que mais evidenciam a fidelização desses grupos de consumidores em um Hospital, propondo soluções para a modernização da gestão da informação, base para essa fidelização. Apesar dos temas (monitorização e fidelização) serem tratados isoladamente, procurou-se torná-los integrados num formato sistêmico, buscando a forma mais adequada na implantação de uma gestão de informação apropriada. A partir deste ponto, vamos chamar nossos utentes de "clientes do hospital" ou "pacientes do hospital". Do estudo, pode-se assegurar que se não houver uma quebra de paradigmas no tocante à postura do médico em relação à pontualidade no atendimento; a melhoria na consistência das informações guardadas no histórico dos pacientes do hospital, a um acompanhamento ordenado por parte do paciente do seu histórico patológico (em linguagem que seja entendida por ele), dificilmente se conseguirá a modernização dos processos e a fidelização dos pacientes do Hospital. ABSTRACT; The aim of this dissertation is to understand the principal matters related to monitorization and loyalty from the patients at Neurocárdio Hospital. Based on descriptive research, through this case study, the assignment analyses the subjects that most express the loyalty of these groups of consumers in a hospital, providing solutions for the modemization of the management of information, which is the base for this loyalty. Although these themes (monitorization and loyalty) are being treated isolatedly, we tried to make them integrated in a systemic format, looking for the most suitable way for the implantation of appropriate management of information. Due to this point, we will call our patients "hospital clients" or "hospital patients". Based on this assignment, we can assure that if there isn't a break of paradigm and we start focusing on the attitude of the doctor towards his punctuality of assistance; the improvement in consisted information kept in the patient's profile from the hospital, the follow up procedures, asked from the patients, in their pathologic profile (in a language that could be understood by them), it will be very difficult to achieve the modernization in these processes and the loyalty of the patients from the hospital.
URI: http://hdl.handle.net/10174/18415
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

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