Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18358
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: linguagem oral e abordagem à escrita |
Authors: | Gusmão, Helena Cristina Coelho |
Advisors: | Mendonça, Maria Assunção Folque de |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório aborda o processo de aprendizagem da profissão no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada em Educação Pré-Escolar, em contexto de Creche e jardim de infância, realçando os processos considerados mais importantes para o meu desenvolvimento profissional e pessoal. Considerando que as crianças têm um papel ativo no processo de aprendizagem, ao escutar as crianças procurei compreender quais as suas competências, os seus interesses e as suas necessidades de modo a proporcionar aprendizagens significativas. Procurou-se neste relatório fundamentar teoricamente a escolha das linhas de ação educativa, bem como as reflexões sobre a ação educativa, recorrendo a vários autores e com base no Modelo da Escola Moderna, no trabalho de Projeto e Avaliação em Pré-escolar; ABSTRACT: This report describes the professional learning processes within the Teaching Practice in Pre-school Education carried out in one creche and one nursery classroom. It highlights the most significant processes for my professional and personal development. Children play an active role in their learning process, therefore, by listening to the children I tried to understand what were their competences, their interests and their needs in order to provide a more significant and meaningful learning experience. The educational choices done during the Teaching Practice, as well as its theoretical reflections are grounded in several authors, in the Modem School's Model, The Project Pedagogy and Assessment in Pre-school. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18358 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|