Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17977
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: como se caracteriza o contacto das crianças com os livros em contexto pré-escolar? |
Authors: | Henriques, Daniela Filipa Antunes |
Advisors: | Balça, Ângela |
Keywords: | Pré-escolar Livro Criança Educador Qualidade Preschool Book Child Educator Quality |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório de estágio é reflexo do processo desenvolvido no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada, que se insere no Mestrado de Educação Pré-Escolar. Resulta da observação e intervenção em contexto de Creche e Jardim de Infância e visa perceber essencialmente, que livros se encontram à disposição das educadoras e das crianças destes respetivos contextos; analisar que relação têm elas com estes livros; e, proporcionar às crianças o contacto com livros de qualidade. Neste sentido, este relatório sustenta uma metodologia de investigação-ação, na qual foram utilizados diversos instrumentos de recolha de dados, que posteriormente analisados, permitiram responder à problemática estipulada. Os resultados que derivam desta investigação evidenciam a importância do contacto da criança com livros de qualidade, devido aos benefícios que daí advêm, e comprovam o papel determinante que o educador tem na promoção do contacto com o livro; Supervised Teaching practice in Preschool education: What about the children having contact with books in a preschool environment?
ABSTRACT:
This internship report is the result of the process developed on the course of Supervised Teaching Practice, that is part of the Master of Preschool Education. The report results of the observation and intervention on Creche and Kindergarten environment, and it aims to understand, essentially, what kind of books are available to childhood educators and children in these environments; analyze what kind of relationship exists between children and these books; and provide children with contact with quality books. In this sense, this report presents a research-acting methodology, in which were used several instruments of data collection; these data, after being analyzed, gave a response to the research question. The results of this research point the importance of children having contact with quality books, because of the benefits it induces, and prove the determinant role that childhood educators play in the promotion of the contact with books. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17977 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|