Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17443
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada: utilização de fontes e tecnologias alternativas no ensino de artes visuais |
Authors: | Afonso, José Gonçalo Lourenço |
Advisors: | Vidiella, Judit |
Keywords: | Educação Artes visuais Tecnologia Media Literacia visual Cultura visual Flip learning Ensino Prática de ensino supervisionada Education Visual culture Flip learning Teaching Supervised teaching practice |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Apesar da criação e utilização de novos modelos de ensino de artes visuais, continuamos a repetir rotinas e rituais sem ter em conta as motivações dos alunos, não só a nível de métodos como também de materiais. Apesar da evolução contínua da cultura, tendemos a ignorar as tendências visuais contemporâneas, do mundo da arte e fora dele. Utilizar as bases visuais dos alunos para criar uma atitude crítica em relação à imagem contribui para uma atitude mais social e responsável.
Trabalhar estes recursos pode trazer vantagens aos alunos, especialmente ao nível do interesse e da participação, uma vez que é mais fácil ir de encontro a áreas de interesse individuais e coletivas da turma. Podemos, desta forma, partir para estratégias mais interessantes, como Flip Learning, e que nos permitam maior capacidade de resposta às dificuldades dos alunos e maior interação dos mesmos no seu processo ensino-aprendizagem; ABSTRACT:
Using Alternative Sources and Technologies in Visual Arts Education
Despite the creation and use of new models when teaching the visual arts, we keep on repeating routines and rituals regarding methods and materials without considering students’ motivations. Disregarding the continuous evolution of our culture, we tend to ignore contemporary visual tendencies, from the world of art and from outside of it. Utilizing the students’ own visual bases to create a critical attitude regarding images contributes to a more responsible and social oriented attitude.
Working upon these resources may bring advantages to the students; specifically regarding interest and participation, since it is easier to meet the class’s individual and shared interests. Like so, we may start from more interesting strategies, like Flip Learning, which allow us more capacity to answer the students’ difficulties and more interaction with them during their learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17443 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|