Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16972
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada relativo ao ano letivo 2014/2015 na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel, em Estremoz |
Authors: | Marques, Eva Gil Pereira Aragonez |
Advisors: | Balça, Ângela |
Keywords: | Aluno Desenvolvimento profissional Ensino-aprendizagem Prática de ensino Professor Student Professional development Teaching-learning Teaching practice Teacher |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório, intitulado “ Relatório da Prática de Ensino Supervisionada relativo ao ano letivo 2014/2015 na Escola Secundária/3 Rainha Santa Isabel, em Estremoz”, foi realizado no âmbito do Mestrado em Ensino de Português no 3º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol nos Ensinos Básico e Secundário, sob orientação da Professora Ângela Balça.
Os principais objetivos deste relatório são a apresentação e reflexão dos documentos que regem o trabalho docente e a apresentação e reflexão sobre a prática letiva realizada.
O relatório divide-se em cinco capítulos que se subdividem de forma mais explícita: I- Preparação científica, pedagógica e didática; II– Caracterização do Contexto Escolar onde decorreu a Prática Letiva; III – Planificação e condução de aulas; IV- Análise da Prática de Ensino e V- Desenvolvimento Profissional; Supervised Teaching Practice Report relative to the academic year 2014/2015 at Rainha Santa Isabel Secondary School in Estremoz
Abstract:
The present report, untitled “Supervised Teaching Practice Report relative to the academic year 2014/2015 at Rainha Santa Isabel Secondary School in Estremoz”, was performed in the ambit of the Master’s Degree of Portuguese Language Teaching in the 3rd Cycle of Basic and Secondary teaching grades and Spanish of Basic and Secondary teaching grades, supervised by the teacher Ângela Balça.
The main goals of this report are to present and assay over the documents that regulate the teaching practice and about the teaching practice that took place.
The current report divides itself in five chapters that consequently divides in a more specific form: I – Scientific, Pedagogical and Didactics Preparation; II – Educational Context Characterization where de teaching practice took place; III - Planning and Conducting Classes; IV – Practical Analysis of Teaching; V – Professional Development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16972 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|