Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16329
|
Title: | O serviço educativo municipal da autarquia de Serpa como meio de salvaguarda, dinamização e valorização do património local |
Authors: | Rodrigues, Ana Rita Penado |
Advisors: | Conde, Antónia Fialho |
Keywords: | Câmara Municipal de Serpa Gestão e valorização do património Serviço educativo em rede Municipality of Serpa Management and valuation of heritage Educational service network |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório de estágio que apresentamos procura, em primeiro lugar, oferecer uma visão alargada do concelho de Serpa e do seu património material e imaterial. Segue-se uma descrição pormenorizada das atividades de teor patrimonial levadas a cabo pela Câmara Municipal de Serpa e seu Gabinete do Património Arquitetónico e Arqueológico, atividades cujo planeamento e/ou realização acompanhámos durante o Estágio. Destacamos também um estudo prévio que serve de base ao desenvolvimento da proposta de alargamento do campo de atuação do Sector Educativo Municipal de modo a constituir um verdadeiro Serviço Educativo a atuar em rede, com o objetivo de dinamizar os equipamentos culturais do município e garantir a salvaguarda e valorização da identidade local. Para tal, é apresentado um plano anual de visitas pedagógicas para alunos dos três aos dezoito anos, séniores e pessoas com necessidades especiais, bem como um conjunto de melhorias a aplicar a cada um dos espaços; ABSTRACT: The Municipal Education Sector of the municipality of Serpa as a vehicle of protection, streamline and enhancement for the local Heritage - Internship Report
The internship report seeks, first of all, to provide a broad overview of the municipality of Serpa and its tangible and intangible heritage. It follows, a detailed description of the activities of heritage content undertaken by the Municipality of Serpa and his Office of Architectural and Archaeological Heritage, activities whose planning and/or execution monitored during the Stage. We also highlight a previous study that underpins the development of the proposed extension of the playing field of Municipal Education Sector in order to constitute a genuine educational service to act in network, with the aim of streamline the cultural facilities of the municipality and ensure the conservation and enhancement of local identity. To this end, we present an annual plan of pedagogical visits for students from three to eighteen, seniors and people with special needs, as well as a set of improvements to be applied to each of the spaces. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16329 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|