Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16329

Title: O serviço educativo municipal da autarquia de Serpa como meio de salvaguarda, dinamização e valorização do património local
Authors: Rodrigues, Ana Rita Penado
Advisors: Conde, Antónia Fialho
Keywords: Câmara Municipal de Serpa
Gestão e valorização do património
Serviço educativo em rede
Municipality of Serpa
Management and valuation of heritage
Educational service network
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O relatório de estágio que apresentamos procura, em primeiro lugar, oferecer uma visão alargada do concelho de Serpa e do seu património material e imaterial. Segue-se uma descrição pormenorizada das atividades de teor patrimonial levadas a cabo pela Câmara Municipal de Serpa e seu Gabinete do Património Arquitetónico e Arqueológico, atividades cujo planeamento e/ou realização acompanhámos durante o Estágio. Destacamos também um estudo prévio que serve de base ao desenvolvimento da proposta de alargamento do campo de atuação do Sector Educativo Municipal de modo a constituir um verdadeiro Serviço Educativo a atuar em rede, com o objetivo de dinamizar os equipamentos culturais do município e garantir a salvaguarda e valorização da identidade local. Para tal, é apresentado um plano anual de visitas pedagógicas para alunos dos três aos dezoito anos, séniores e pessoas com necessidades especiais, bem como um conjunto de melhorias a aplicar a cada um dos espaços; ABSTRACT: The Municipal Education Sector of the municipality of Serpa as a vehicle of protection, streamline and enhancement for the local Heritage - Internship Report The internship report seeks, first of all, to provide a broad overview of the municipality of Serpa and its tangible and intangible heritage. It follows, a detailed description of the activities of heritage content undertaken by the Municipality of Serpa and his Office of Architectural and Archaeological Heritage, activities whose planning and/or execution monitored during the Stage. We also highlight a previous study that underpins the development of the proposed extension of the playing field of Municipal Education Sector in order to constitute a genuine educational service to act in network, with the aim of streamline the cultural facilities of the municipality and ensure the conservation and enhancement of local identity. To this end, we present an annual plan of pedagogical visits for students from three to eighteen, seniors and people with special needs, as well as a set of improvements to be applied to each of the spaces.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16329
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relátorio de Estágio.pdf5.35 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois