|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16300
|
Title: | Solução integrada de recolha e análise de informação para Business Continuity e Disaster Recover |
Authors: | Fernandes, Patrício Simão Jorge |
Advisors: | Rodrigues, Irene Pimenta |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Organizações em todo o mundo são afectadas diariamente por desastres naturais, terrorismo
ou erro humano. Situações estas, que podem provocar a interrupção de processos
normais de negócio, e que podem traduzir-se em perdas elevadas e até mesmo a falência das
organizações. E por isso, fundamental planear para o inesperado, mantendo um plano de
continuidade de negócio actualizado e testado, a medida das necessidades da organização,
a fim de restaurar processos críticos para os negócios. Para tal e necessário conhecer
ao pormenor a organização. O historial de incidentes ocorridos, identificar os processos
críticos e todas suas as dependências custos financeiros e de imagem que decorrem de
paragens no negócio, etc. O sistema web SIRAIBC, que aqui apresento, e uma ferramenta
que auxilia a recolha (através de question questionários online), e a análise de toda a informação
relevante, utilizada para criar um relatório de análise de impacto no negócio (Business
Impact Analysis), para integrar um plano Business Continuity e Disaster Recover; ABSTRACT: Organizations all around the world are a ected, on a daily basis, by natural disasters,
terrorism or human error. These situations, may lead to disruption of normal business
processes, and may result in high losses and even lead to the organization bankruptcy.
Therefore, is important to plan for the unexpected, maintaining an updated and tested
business continuity plan, according to the organization needs, in order to restore critical
business processes. For this purpose is necessary to know in detail the organization. The
history of previous incidents, identify critical processes and all its dependencies, determine
nancial and public image costs arising from the business suspension, etc. The web system
SIRAIBC, presented here, is a tool to aid in the collection (online questionnaires), and
analysis of all relevant information in order to create a Business Impact Analysis report,
to integrate an Business Continuity e Disaster Recover plan. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16300 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|