Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16228

Title: Práticas e ações que influenciam os colaboradores de organizações com responsabilidade social
Authors: Brites, André Filipe Guerreiro
Advisors: Oliveira, Maria de Fátima Nunes Jorge
Keywords: Responsabilidade social das organizações
Dimensão interna da RSO
Perceções dos colaboradores
Corporate social responsibility
Internal dimension of CSR
Employees perceptions
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Na presente investigação pretendeu-se compreender as influências que as práticas de Responsabilidade Social têm nos comportamentos e atitudes dos colaboradores. Estudaram-se diversas dimensões, para além das práticas e ações das organizações, de referir os níveis de empenhamento e de motivação dos colaboradores, a satisfação no trabalho, o sentimento de pertença e de continuidade, o compromisso e o desempenho. Em termos de metodologia optou-se por uma investigação com base na aplicação de um questionário adaptado de Santos (2010), que fora aplicado a públicos diferentes e sem controlo em realidades organizacionais distintas. Com base na presente investigação pode-se garantir que a Responsabilidade Social das Organizações revela ter uma significativa atenção por parte dos colaboradores e que, também eles, podem ser agentes ativos no tema Responsabilidade Social, tanto dentro como fora das organizações que representam; Abstract: PRATICES AND ACTIONS THAT INFLUENCE THE EMPLOYEES ON ORGANIZATIONS WITH SOCIAL RESPONSIBILITY In the present investigation we pretend to present the Corporate Social Responsibility (CSR) influences on employees’ behavior. Meanwhile between several factors, including the organization practices and actions, we present the commitment and motivation based on subjects like work satisfaction, belongingness and performance. On the methodology was used one investigation based on a survey adapted from Santos (2010) and applied in different targets without control on diverse organizational realities. Based on the present research we estimate that employees pay really attention on Corporate Social Responsibility. According this, they can be active agents on the subject Social Responsibility, however inside or outside of the organization.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16228
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dissertação Versão Final André Brites m10383.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois