Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15614

Title: Avaliação de desempenho nas organizações: estudo de caso- Banco de Cabo Verde
Authors: Benchimol, Ailton Jorge Soares
Advisors: Santos, Nuno Rebelo dos
Keywords: Avaliação de desempenho
Gestão de recursos humanos
Processos de avaliação de desempenho
Performance evaluation
Human resource management
Performance evaluation processes
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente trabalho debruça-se sobre o tema “Avaliação de Desempenho nas Organizações: Estudo de caso – Banco de Cabo Verde ”. O objectivo geral deste estudo foi analisar o processo de avaliação de desempenho no BCV, tal como funciona e é aplicado, tendo em conta a avaliação de desempenho como um instrumento primordial para a sustentabilidade competitiva de uma organização. De igual forma pretendeu-se descrever e analisar as principais características do sistema de avaliação de desempenho do BCV. Bem como identificar os principais pontos facilitadores e restritivos no que se refere à utilização deste sistema. Desta forma pretendemos contribuir para o aperfeiçoamento do processo do sistema de avaliação de desempenho do BCV. Os resultados obtidos com este estudo permitiu-nos verificar que o presente sistema de avaliação de BCV não é eficaz face aos objectivos que se pretendem, não satisfaz face aquilo que deva ser um SAD, apresenta grande dificuldades em termos operacionais e que existe necessidade de formação sobre o SAD. Foi possível constatar que a maioria dos colaboradores atribuem grande importância ao SAD, mas tem a percepção que os seus colegas vêem a AD como um instrumento unicamente de recompensa monetária; ABSTRACT:This paper focuses on the theme "Performance Evaluation in Organizations: Case Study - Bank of Cape Verde." The general objective of this study was analyzing the process of performance evaluation in BCV as it works and it is implemented, taking into account the performance evaluation as a tool instrument for sustainable competitive of an organization. Similarly aimed to describe and analyze the main characteristics of the evaluation system performance of BCV. And identify the main facilitators points and restrictive with regard to the use of this system. In this way we aim to contribute to the improvement of the process of performance evaluation system performance of BCV. The results obtained in this study allowed us to verify that this BCV's evaluation system is not effective with the objectives pursued, does not meet in what should be a performance evaluation system, presents great difficulties in operational terms and there is need for training on the performance evaluation system. It was found that the majority of employees attach great importance to performance evaluation system, but have the perception that their colleagues see the performance evaluation just as an instrument tool of monetary reward.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15614
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tese ailton final.pdf731.74 kBAdobe PDFView/Open
capa final.pdf521.35 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois