Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15187
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: o papel da familia na aprendizagem das crianças |
Authors: | Águas, Joana Margarida |
Advisors: | Aresta, Fátima |
Keywords: | Educação Creche Pré-escolar Crianças Familia Interações Aprendizagens Metodologia de trabalho de projeto Investigação-ação Education Creche Pre-school Children Family Interactions Learning process Project working methodology Investigating-action |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório pretende dar a conhecer como decorreu toda a minha Prática de Ensino Supervisionada (PES), realizada ao longo do ano letivo de 2011/12, no Jardim Infantil Nª Sª da Piedade (JINSP), na valência de Creche e de Jardim-de-Infância. Ao longo deste documento, para além de serem relatados alguns dos aspetos que considerei mais importantes na minha prática, serão abordados temas como a Metodologia de Trabalho de Projeto, a importância da investigação-ação e a construção da minha profissionalidade, tendo por base a reflexão suportada em referenciais teóricos. Será ainda dado, ao longo de todo o relatório, um maior relevo à temática do papel da família na aprendizagem das crianças, nomeadamente à importância da interação desta com o contexto institucional; ABSTRACT:This report intends to explain and demonstrate how my Supervised Teaching Practice was carried out, during the school year 2011/12, at the “Nossa Senhora da Piedade” in the Pre-school and in the Creche. Throughout this document, besides reports on some of the aspects I considered more relevant, other subjects such as Project Working Methodology, the importance of Investigating-Action and the growth and development of my professionalism will be addressed, based on the reflection I made upon scientific bibliography. The matter of the interactions with family, its importance within childrens' school life and its role in their learning process will be emphasized on through the following report. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15187 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|