Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15144
|
Title: | Relatório final de prática de ensino supervisionada: o problema da indução: vai o futuro ser semelhante ao passado? |
Authors: | Jesus, João Carlos da Cruz de |
Advisors: | Santos, Ricardo |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Filosofia Ensino Initial teaching Philosophy Teaching |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório elaborado no âmbito da disciplina da Prática de Ensino Supervisionada, do Mestrado Ensino de Filosofia no Ensino Secundário, é referente à Prática de Ensino Supervisionada no ano lectivo 2010/2011. Prática esta que se desenvolveu na Escola Secundária Severim de Faria. Este relatório da Prática de Ensino Supervisionada divide-se ainda em dois momentos fundamentais. A saber: o primeiro momento resulta da reflexão do que foi executado durante todo o ano lectivo da Prática de Ensino Supervisionada referente à disciplina de Filosofia do 11º ano, e o segundo é um pequeno trabalho de investigação relativo ao Problema da Indução que é um problema específico da Unidade 5. Estatuto do Conhecimento Científico – A Racionalidade Científica e a Questão da Objectividade; ABSTRACT:The present report, elaborated in the scope of the Supervised Teaching Practise study, of the Master's Degree in Philosophy Teaching of High School, refers to the Supervised Teaching Practise in the school year of 2010/2011. This practice was developed at the Escola Secundária Severim de Faria. This report on the Supervised Teaching Practise is divided in two fundamental periods. That is: the first period is the result of a reflection about what was executed during the whole school year of Supervised Teaching Practise, referring to the study of Philosophy of the 11º school year, and the second is a small research work regarding the Induction Problem which is a specific issue of 5th Unit. "Scientific Knowledge Status" –"Scientific Rationality" and the "Objectivity Question". |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15144 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|