|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15137
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizado na Escola Secundária André de Gouveia |
Authors: | Arromba, Maria de Fátima Ourives |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação física Eatágio profissional Ensino básico Ensino secundário Physical education Professional training Basic education Secondary education |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório pretende ser uma análise geral de todo o processo da Prática de Ensino
Supervisionada, realizada durante o ano letivo 2010/2011, como Estagiária, na Escola
Secundária André de Gouveia. No decorrer do presente relatório é feita uma análise a
toda a prática letiva realizada, com o objetivo de apresentar as opções tomadas
durante este processo, justificá-las e avaliá-las, de forma a provar que se adquiriram as
competências necessárias à docência da disciplina de Educação Física, para o 3º ciclo
do ensino básico e para o ensino secundário.
Posso concluir que ao longo da PES aprendi bastante, ao distanciar-me da faixa etária
que estou habituada a trabalhar, tendo sido este processo uma mais-valia em termos
de formação profissional e até pessoal.
Em suma, penso que existiu uma evolução positiva ao longo do decorrer da PES, no
que diz respeito a todos os fatores inerentes ao ensino e aprendizagem, necessárias à
atividade profissional, nomeadamente no que diz respeito à gestão de conflitos e
planificação do ensino e aprendizagem, na área de Educação Física; ABSTRACT:This report is intended as a general analysis of the whole process of Supervised
teaching Practice held during the 2010/2011 school year, as an intern, in Secondary
School André de Gouveia. In the course of this report is an analysis to all letiva practice
held, with the aim of presenting the options taken during this process, justify them and
evaluate them in order to prove that they have acquired the necessary skills to
teaching physical education discipline, to the 3rd cycle of basic education and
secondary education.
I can conclude that along the PES learned enough, to distance myself from the age that
I am accustomed to work, having been this process added value in terms of vocational
training and even personal.
In short, I think that there was a positive evolution over the course of the PES, with
regard to all factors inherent in teaching and learning, necessary for the professional
activity, in particular with regard to conflict management and planning of teaching and
learning, in the area of physical education. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15137 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|