|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15094
|
Title: | Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionada agrupamento de Escolas do Redondo - EB2,3/S Dr. Hernâni Cidade |
Authors: | Martins, Teresa Maria Rodrigues |
Advisors: | Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho reflexivo apresenta a perspectiva educativa adoptada e as principais
metodologias de ensino seguidas, assim como as estratégias escolhidas na leccionação
do nível de iniciação de Espanhol, língua estrangeira, atendendo às características dos
alunos. A preparação das aulas, a sua condução, a avaliação das aprendizagens, assim
como a avaliação da prática lectiva propriamente dita também têm lugar nesta análise
reflexiva. Destaca-se o papel relevante do aluno, enquanto interveniente no processo de
ensino-aprendizagem, cabendo ao professor a tarefa de o orientar e de lhe facilitar as
aprendizagens, a fim de desenvolver a sua autonomia.
Apresenta-se uma breve caracterização da escola e do meio na qual se insere,
seguida de referências à participação em projectos e actividades extra-lectivas.
Evidencia-se, por fim, o contributo deste trabalho para o aperfeiçoamento
profissional e para a valorização pessoal; ABSTRACT:This reflection presents the adopted educational perspective and the main teaching
methodologies followed, as well as the strategies chosen in the teaching of the level of
inhibition of Spanish, foreign language, given the characteristics of the students. The
preparation and the guidance of the lessons, the learning assessment, as well as the
evaluation of the teaching practice itself also take place in this reflective analysis. We
highlight the role of the student as an intervener in the teaching-learning process,
whereas it’s the teacher’s task to guide and facilitate the students’ learning process in
order to develop their autonomy.
We’ll also present a brief characterization of the school and its social background,
followed by references to its participation in projects and extracurricular activities.
At last, we will emphasize the contribution of this work for the professional and
personal enhancement. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15094 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|