Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14767
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em ensino de artes visuais no 3º ciclo do ensino básico e secundário: a importância da aprendizagem cooperativa no processo de ensino-aprendizagem |
Authors: | Miragaia, Catarina Mariana Rodrigues |
Advisors: | Pagès, Judit Vidiella |
Keywords: | Aprendizagem cooperativa Artes visuais Metodologias Students Cooperative learning Visual arts Methodology |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O motivo pelo qual a minha escolha recaiu sobre o tema “A importância da aprendizagem cooperativa no processo de ensino-aprendizagem”, deu-se pelo simples facto de que durante a minha escolaridade ser muito raro os professores colocarem os alunos a trabalhar em grupo, visto eu sentir que aprendia mais e melhor.
As metodologias de trabalho cooperativo são importantes na educação das artes visuais, devido ao apoio e opiniões que surgem entre colegas, dando assim origem a um trabalho de grupo ou individual com melhor qualidade e ideias, isto porque é elaborado de forma mais cuidada e pensada a partir de um grupo. A aprendizagem cooperativa tem um abrangente número de várias estratégias, servidas por técnicas sendo essas que irei estudar e apresentar durante o Relatório da Prática de Ensino Supervisionada em Ensino de Artes Visuais no 3º ciclo do Ensino Básico e Secundário, apresentando igualmente informação recolhida no decorrer da prática de ensino supervisionado; Report on Supervised education in teaching visual arts to the 3rd cycle of the elementary and secundary school
The importance of cooperative learning in the teaching-learning process
Abstract:
During schooling I wasn’t given that many tasks to do in groups and I really thought I could have learned better by doing so. For that reason, I chose the theme “The importance of a cooperative learning in the teaching-learning process”.
The cooperative work’s methodology is extremely important in the visual arts’ education. The support that colleagues give to each other and the opinions that emerge from within a group gives rise to a better collective and individual work, this because it is designed more carefully and thoughtfully. A cooperative learning has a large number of strategies, served by techniques that I will be studying and presenting during the Report of Supervised Teaching Practice in the School of Visual Arts, at the third cycle of the primary and secondary school, also presenting information gathered during the supervised practice teaching. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14767 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|