Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14712
|
Title: | Actividades experimentais no ensino de polímeros ao nível do 11º ano do ensino secundário de Cabo Verde |
Authors: | Mendes, Felisberto da Silva |
Advisors: | Mourão, Paulo Mira |
Keywords: | Actividade experimental Polímeros Ensino secundário Quimica Experimental activity Polymers Secondary education Chemistry |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | “Os polímeros estão por todo o lado”. Partindo desta realidade e da abertura
que o programa da disciplina de Química de 11º ano de escolaridade em Cabo
Verde, dá à participação dos materiais Poliméricos no processo de ensino -
aprendizagem, estabeleceu-se uma estratégia predominantemente
experimental para reforçar esse processo. A realização de um conjunto
integrado de actividades laboratoriais permitiu aumentar a motivação, a
aprendizagem e o conhecimento dos alunos.
O estudo mostra que cresceu o interesse pelos Polímeros e pela Química em
geral. A informação qualitativa e quantitativa recolhida ilustram também uma
melhoria do sucesso escolar.
Essas actividades foram realizadas em duas Escolas Secundárias da Cidade
da Praia, na ilha de Santiago, em Cabo Verde, Escola Secundária Pedro
Gomes e a Escola Secundária Constantino Semedo; ABSTRACT:“Polymers are everywhere”. Starting from this reality and from the opportunity of
the Chemistry 11th grade discipline in Cape Verde, gives to the contribution of
polymeric materials in the teaching-learning process, we establish a
predominantly experimental strategy to reinforce that process. The
implementation of an integrated set of experiments allowed an increment of the
motivation, learning and knowledge of the students.
This study shows a growing of the interest by the polymer materials and for the
chemistry in general. Both the qualitative and quantitative data collected also
show an improvement of the educational success.
These activities were conducted in two secondary schools in Praia City, on
Santiago Island, Cape Verde, the School “Pedro Gomes” and School
“Constantino Semedo”. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14712 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|