Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14711

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: hábitos alimentares na infância
Authors: Roque, Maria de Jesus Grazina
Advisors: Silva, Gertrudes
Keywords: Alimentação saudável
Hábitos alimentares
Diversificação alimentar
Healthy diet
Eating habits
Food diversification
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A prática de uma alimentação saudável contribui essencialmente para o desenvolvimento do crescimento e também de uma boa saúde. A aprendizagem do comportamento alimentar inicia-se na infância, tendo a família, creches/Jardins-de-Infância e onde as refeições possam ocorrer, um papel fundamental no processo da formação dos hábitos alimentares saudáveis da criança, havendo, desta forma, grande probabilidade de prevalecerem ao longo da vida. O presente relatório apresenta o percurso da Prática de Ensino Supervisionada numa sala de Creche e numa sala de Jardim-de-Infância. Intitulado de “Hábitos alimentares na Infância” pretende dar a conhecer o ambiente gerado em torno deste tema assim como os resultados obtidos no decorrer da investigação através da aplicação de atividades. Metodologicamente foi usada como opção, a investigação-ação, o que me permitiu uma reflexão aprofundada da prática e consequentemente, a melhoria da mesma; Abstract: Eating habits in childhood A healthy diet is essential for growth, development and health maintenance. Inadequate eating habits cause immediate and also long term health problems. The eating behavior learning begins in childhood. The family, child care / Kindergarten and where meals may occur also have a key role in the formation of healthy eating habits in children. These habits have a high probability of prevailing on adulthood. This report presents the Supervised Teaching in a day care center room and in a kidergarten room. Titled "Eating habits in childhood", it aims to disclose the environment created around this theme as well as the results obtained during the investigation, by performing various activities. The action-research was the chosen method, which granted me a deep reflection of the practice, that consequently helped me improving it.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14711
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório da Prática de Ensino Supervisionada-HÁBITOS ALIMENTARES NA INFÂNCIA .pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois