Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14711
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: hábitos alimentares na infância |
Authors: | Roque, Maria de Jesus Grazina |
Advisors: | Silva, Gertrudes |
Keywords: | Alimentação saudável Hábitos alimentares Diversificação alimentar Healthy diet Eating habits Food diversification |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A prática de uma alimentação saudável contribui essencialmente para o
desenvolvimento do crescimento e também de uma boa saúde.
A aprendizagem do comportamento alimentar inicia-se na infância, tendo a
família, creches/Jardins-de-Infância e onde as refeições possam ocorrer, um papel
fundamental no processo da formação dos hábitos alimentares saudáveis da criança,
havendo, desta forma, grande probabilidade de prevalecerem ao longo da vida.
O presente relatório apresenta o percurso da Prática de Ensino Supervisionada
numa sala de Creche e numa sala de Jardim-de-Infância.
Intitulado de “Hábitos alimentares na Infância” pretende dar a conhecer o
ambiente gerado em torno deste tema assim como os resultados obtidos no decorrer da
investigação através da aplicação de atividades.
Metodologicamente foi usada como opção, a investigação-ação, o que me
permitiu uma reflexão aprofundada da prática e consequentemente, a melhoria da
mesma; Abstract:
Eating habits in childhood
A healthy diet is essential for growth, development and health maintenance.
Inadequate eating habits cause immediate and also long term health problems.
The eating behavior learning begins in childhood. The family, child care /
Kindergarten and where meals may occur also have a key role in the formation of
healthy eating habits in children. These habits have a high probability of prevailing on
adulthood.
This report presents the Supervised Teaching in a day care center room and in a
kidergarten room.
Titled "Eating habits in childhood", it aims to disclose the environment created
around this theme as well as the results obtained during the investigation, by performing
various activities.
The action-research was the chosen method, which granted me a deep reflection
of the practice, that consequently helped me improving it. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14711 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|