|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14571
|
Title: | O marketing e o ensino profissional: caso: EPRAL |
Authors: | Costa, Matilde Maria Albino Júlio |
Advisors: | Silvério, Marta da Conceição Cruz |
Keywords: | Ensino profissional Marketing e relacionamento Professional education Marketing and relationship |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório, ao relacionar o Marketing, como ferramenta Relacional e Social, com o Ensino Profissional, mostra de forma clara a relação que existe entre aquele campo do saber e a Educação, baseada no Relacionamento. O objetivo do presente trabalho é mostrar que através dos conhecimentos e competências profissionais da candidata e respetivo enquadramento técnico e científico, caracterizar a relação entre o Marketing e o Ensino Profissional, permitindo compreender melhor a aplicabilidade deste aos Estabelecimentos de Ensino, quer na sua prática letiva, pela lecionação das disciplinas de Marketing, Comunicação, Relações Públicas e Publicidade, quer na utilização das ferramentas do Marketing-Mix, para a própria entidade. Assim, quer o Marketing Relacional quer o Marketing Institucional, são cada vez mais importantes na criação de valor, garantindo um valor de competitividade crescente e inovador, que garantem a Excelência nos de Estabelecimentos de Ensino, num mercado em constante ebulição; Abstract:
The Marketing and the Professional Education
Case Study: EPRAL
This report, by relating Marketing, as a Relational and Social tool, with professional schools, shows clearly the connection with that area of knowledge and education, based on relationship. The purpose of this paper is to present the candidate’s knowledge and professional abilities and its technical and scientific framework, the relationship between Marketing and Professional Education, in order to enable a better understanding on the way marketing can be used in schools, in their teaching practice, either by having Marketing, Communication, Public Relations and Advertising subjects, or by using Marketing-Mix tools, in the school itself. Thus, both Relational Marketing and Institutional Marketing, are increasingly important in what value creation is concerned, ensuring a growing competitiveness and innovative value, which will lead to Excellence in Educational Institutions, in a market that is always growing. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14571 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|