Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14222

Title: Impacto do contexto de trabalho e do capital psicológico na percepção da criatividade organizacional
Authors: Branco, Ana
Advisors: Pissarra, João
Keywords: Criatividade
Contexto de trabalho
Capital psicológico positivo
Percepção da criatividade organizacional
Creativity
Work environment
Positive psychological capital
Perceived organizational creativity
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A criatividade tem vindo a assumir-se como um dos factores-chave no contexto actual, permitindo às organizações garantir o desenvolvimento de produtos inovadores que assegurem a competitividade e o sucesso organizacional. Para tal as organizações devem garantir estratégias que potenciem o desenvolvimento e aprendizagem constantes dos seus recursos humanos. Participaram no estudo 131 colaboradores de diversas organizações, aos quais pedimos para avaliarem diferentes características do seu contexto de trabalho e do capital psicológico positivo, de modo a analisar o impacto do contexto de trabalho e do capital psicológico na percepção da criatividade organizacional. Avaliada do ponto de vista da percepção dos colaboradores, os resultados indicamnos que os factores contextuais sobrepõem-se às dimensões do capital psicológico enquanto preditores de criatividade organizacional. Tal permite-nos concluir que as organizações actuais devem estabelecer condições que permitam potenciar e rentabilizar a criatividade dos seus colaboradores; Work Environment and Psychological Capital Impact on Perceived Organizational Creativity Abstract: Creativity represents a key factor in the current globalized context, allowing organizations to ensure the development of innovative products, competitiveness and success. For this, organizations must develop strategies to enable constant learning of their employees. In present study were participated 131 employees of several organizations, which asked to assess different features of their work environment and positive psychological capital in order to analyze the environment work’s impact and psychological capital on perceived organizational creativity. Assessed from the standpoint of employees’ perception and not according to the creative product, the results suggest that contextual factors overlap with dimensions of psychological capital as predictors of organizational creativity. This allows us to conclude that organizations should improve conditions to increase employees’ creativity
URI: http://hdl.handle.net/10174/14222
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dissertação_Ana Branco.pdf754.16 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois