Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14222
|
Title: | Impacto do contexto de trabalho e do capital psicológico na percepção da criatividade organizacional |
Authors: | Branco, Ana |
Advisors: | Pissarra, João |
Keywords: | Criatividade Contexto de trabalho Capital psicológico positivo Percepção da criatividade organizacional Creativity Work environment Positive psychological capital Perceived organizational creativity |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A criatividade tem vindo a assumir-se como um dos factores-chave no contexto actual,
permitindo às organizações garantir o desenvolvimento de produtos inovadores que
assegurem a competitividade e o sucesso organizacional. Para tal as organizações
devem garantir estratégias que potenciem o desenvolvimento e aprendizagem
constantes dos seus recursos humanos.
Participaram no estudo 131 colaboradores de diversas organizações, aos quais
pedimos para avaliarem diferentes características do seu contexto de trabalho e do
capital psicológico positivo, de modo a analisar o impacto do contexto de trabalho e do
capital psicológico na percepção da criatividade organizacional.
Avaliada do ponto de vista da percepção dos colaboradores, os resultados indicamnos
que os factores contextuais sobrepõem-se às dimensões do capital psicológico
enquanto preditores de criatividade organizacional. Tal permite-nos concluir que as
organizações actuais devem estabelecer condições que permitam potenciar e
rentabilizar a criatividade dos seus colaboradores; Work Environment and Psychological Capital Impact on Perceived
Organizational Creativity
Abstract:
Creativity represents a key factor in the current globalized context, allowing
organizations to ensure the development of innovative products, competitiveness and
success. For this, organizations must develop strategies to enable constant learning of
their employees.
In present study were participated 131 employees of several organizations, which
asked to assess different features of their work environment and positive psychological
capital in order to analyze the environment work’s impact and psychological capital on
perceived organizational creativity.
Assessed from the standpoint of employees’ perception and not according to the
creative product, the results suggest that contextual factors overlap with dimensions of
psychological capital as predictors of organizational creativity. This allows us to
conclude that organizations should improve conditions to increase employees’
creativity |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14222 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|