Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12385
|
Title: | Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionada - Agrupamento de Escolas de Redondo - EB2,3/S Dr. Hernâni Cidade |
Authors: | Bom, Raquel Guerreiro |
Advisors: | Costa, Paulo Jaime Lampreia |
Keywords: | Reflexão Prática de ensino Desenvolvimento profissional Reflection Teaching practice Professional Development |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este Relatório pretende ser uma reflexão sobre as diferentes dimensões que constituem o âmbito de intervenção profissional o professor. Para concretizar a finalidade deste trabalho, procede-se a uma análise das áreas estruturantes: preparação científica, pedagógica e didáctica; planificação e condução de aulas e avaliação de aprendizagens; análise da prática de ensino; participação na escola e desenvolvimento profissional. Cada uma destas áreas é amplamente analisada à luz do que é vivenciado pelo professor na sua prática lectiva diária.
No que diz respeito aos resultados esperados com este trabalho, pode afirmar-se que se pretende que haja uma tomada de consciência relativamente à importância da dimensão reflexiva que deve pautar a vida profissional do professor, no sentido de promover a construção da sua identidade e do seu desenvolvimento profissional; ### ABSTRACT: This report intends to be a reflection on the different dimensions that are part of teacher's professional intervention. In order to accomplish the goal of this report, there will be an analysis of the following structuring areas scientific pedagogic and didactic preparation; classroom planning and management and learning assessment; teaching analysis; participation in school life and teacher's professional development. Each one of these areas was largely analysed bearing in mind what is experienced by the teacher in his daily teaching practise.
In what concerns the expected results of this report we can state that it is intended that teachers become aware of the importance of the reflective dimension that should lead the teachers' professional life, in order to promote the construction of his identity and professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12385 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|