Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12112

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizado no Centro Comunitário Pastorinhos de Fátima
Authors: Cofones, Ana
Advisors: Folque, Maria da Assunção
Keywords: Crianças
Aprendizagem
Observação
Interacção
Familia
Children
Learning
Observation
Interaction
Family
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório de estágio centra-se na Prática de Ensino Supervisionada realizada durante o Mestrado em Educação Pré-escolar. Com este relatório pretende-se partir da caracterização do contexto de estágio para aprofundar três temas que foram fundamentais para a aprendizagem das crianças. Sendo eles: a aprendizagem na Educação de Infância, onde é dada relevância à aprendizagem pela acção na creche, de acordo com a abordagem High-Scope, e à metodologia do trabalho de projecto no jardim-de-infância, defendida pelo MEM; a observação, planeamento e avaliação, onde é explicitada a potencialidade da observação como base para o processo de planeamento; a interacção e relação com as famílias, e os benefícios desta interacção para os intervenientes no processo educativo; ### Abstract: Supervised teaching practice in Pre-school Education held by the student Ana Cofones at the Community Center Pastorinhos de Fátima. This internship report focuses on the Supervised Teaching Practice held during the Master's Degree in Pre-school Education. This report uses the characterization of the context of the internship as a point of departure to look into detail on the three themes that were fundamental to children’s learning. Namely: learning in Childhood Education, where relevance is given to learning by action in the nursery, in accordance with the High-Scope approach, and to the methodology of the project in the nursery, as per the MEM; the observation, planning and evaluation, where the potentiality of observation as a basis for the process of planning is explained; the interaction and relationship with the families, and the benefits of this interaction for the players in the education process.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12112
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório de Estágio.pdf3.95 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois