Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12106

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e 1º ciclo do ensino básico: a sustentabilidade na terra na sua vertente ambiental
Authors: Batista, Ana Rita Lima
Advisors: Oliveira, Vítor José Martins
Keywords: PES
Pré-escolar
1º CEB
Ambiente
Educação
Sustentabilidade
ECERS
PSE
Preschool
1st CBE
Environment
Education
Sustainability
ECERS
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O Relatório da Prática de Ensino Supervisionada (PES) é resultado da observação/intervenção efetuada durante o estágio em contexto de pré-escolar e em 1º CEB realizado ao longo de seis meses e meio. A PES em pré-escolar teve a duração de três meses e meio e a PES em 1º CEB teve a duração de três meses, ambas na EBI/JI Manuel Ferreira Patrício. O tema do relatório resultou de uma escolha ponderada sobre a importância do desenvolvimento de práticas ambientais sustentáveis em contexto escolar, nomeadamente na formação de educadores/professores em educação ambiental. A PES direcionou-se no sentido de desenvolver práticas e atitudes em conformidade com a educação ambiental, aplicando a escala da ECERS (Early Childhood Envirnment Rating Scale) no desenvolvimento da prática; Report of Teaching practice in Pre-school and Primary school – The sustainability of the Earth in the environmental sphere ### Abstract: The report of the practice of supervised education (PSE) is the result of an observation/intervention in preschool and 1st Cycle of Basic Education (CBE) realized for six months and a half. The PSE in preschool took three months and a half, and the PSE in 1st CBE took three months, both of them in EBI/JI Manuel Ferreira Patrício. The subject of the report resulted of a considered choice about the importance of the development of environmental/sustainable practices in an academic context, especially on the formation of educators/teachers in environmental education. The PSE took way towards the development of practices and attitudes, in accordance with the environmental education, applying the ECERS (Early Childhood Envirnment Rating Scale) scale on the development of practice.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12106
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Final de Mestrado_ana batista.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois