Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12099

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e em 1º ciclo do ensino básico: a resolução de conflitos enquanto aprendizagem social das crianças
Authors: Janes, Andreia Valido
Advisors: Favinha, Marília Evangelina Sota
Keywords: Pré-escolar
1º ciclo do ensino básico
Resolução de conflitos
Prática de ensino supervisionada
Preschool
1 cycle primary school
Conflict resolution
Supervised teaching practice
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O Relatório da Prática de Ensino Supervisionada (PES) é o resultado da observação/intervenção em pré-escolar, na Associação da Creche e Jardim-de-Infância de Évora e em 1.º ciclo do Ensino Básico desenvolvida na Escola Básica Quinta da Vista Alegre, numa turma de 3º ano de escolaridade. A mediação de conflitos sempre foi uma área que me interessou bastante, mas foi no decorrer da Unidade Curricular “Mediação em Contextos Educativos Para a Infância”, que este gosto se intensificou. A mediação é algo com que algumas pessoas não se preocupam, pois consideram como sendo algo inerente à personalidade de cada um. Esta ideia esteve na origem do presente Relatório, pois queria compreender com certa profundidade como a Mediação de Conflitos se reflete enquanto aprendizagem social das crianças. Assim, no decorrer de ambas as práticas, fui desenvolvendo competências preventivas na gestão de conflitos, para assim descortinar algumas das atitudes das crianças e de como estas se traduzem para as suas aprendizagens; Report of Teaching practice in Pre-School and Primary School: Conflict resolution as a social learning of children Abstract: The Report oh Teaching practice in Pre-School and Primary School it’s the result of observation / intervention for pre-school, the Association of Nursery and Garden-of-Childhood Evora and 1. cycle of Basic Education Primary School developed in Quinta da Vista Alegre, a class of 3rd grade. Mediation of conflicts has always been an area that interested me a lot, but it was during the course "Mediation in Educational Contexts For Children", that this taste intensified. Mediation is something that some people do not care, because they consider as being something inherent in one's personality. This idea gave rise to the present report, because I wanted to understand in some depth as the Conflict Mediation is reflected as a social learning of children. Thus, during both practices, I developed skills in preventive conflict management, thus to unveil some of the attitudes of children and how they translate into their learning.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12099
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Andreia - A resolução de conflitos enquanto aprendizagem social das crianças.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois