Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12081

Title: Prática de ensino supervisionada em educaçãob pré-escolar: a integração das expressões artísticas na infância
Authors: Mocho, Carina de Jesus Borrego
Advisors: Godinho, Maria de Fátima
Keywords: Expressões artísticas
Acão educativa
Aprendizagens
Artistic expressions
Educational action
Learning
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório de estágio foi realizado no âmbito das unidades curriculares de Prática de Ensino Supervisionada I e II em Creche e Jardim de Infância do mestrado em Educação Pré-Escolar. Tem como finalidade descrever e aprofundar as expressões artísticas na infância, nomeadamente a expressão motora, a expressão dramática, a expressão musical e a expressão plástica. Ao longo do relatório irei apresentar a fundamentação teórica que me serviu de suporte para a realização do mesmo, farei referência ao contexto educativo onde a prática foi desenvolvida, à conceção da ação educativa em ambas as valências, assim como evidenciarei a prática pedagógica desenvolvida salientando o trabalho desenvolvido relativamente às expressões artísticas que me permitiram aprofundar os conhecimentos relativamente aos espaços e materiais, que me ajudaram no conhecimento dos grupos, a responder às necessidades e interesses das crianças dando enfase à forma como promovi a ação educativa valorizando as diversas expressões artísticas; ### Abstract: Supervised teaching practice in pre-school Education: the integration of Artistic Expressions in childhood This report of internship was carried out in the context of curricular units Supervised Teaching practice I and II in nursery school and preschool of Preschool Education. Aims to describe and deepen the artistic expressions in childhood, including motor expression, dramatic expression, musical expression and the plastic expression. Throughout the report will present the theoretical foundation that has served me for support, I will make reference to the educational context where the practice was developed, the conception of educational activity in both valences as well as pedagogical practice I developed highlighting the work done in relation to artistic expressions that allowed me to deepen the knowledge in relation to spaces and materials, who helped me in the knowledge of the groups, to meet the needs and interests of children giving emphasis to how upgraded the educational action valuing the diverse artistic expressions.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12081
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
mestrado 1 Carina.pdf2.49 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois