Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11861
|
Title: | Alunos para a história: percepções de estudantes da UÉ sobre a história e o seu ensino |
Authors: | Prates, Vítor Queiroz |
Advisors: | Magalhães, Olga |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta dissertação teve como finalidade conhecer a percepção de alunos da Licenciatura em História da Universidade de Évora, sobre a História e seu ensino. A adaptação e reaplicação de um questionário anteriormente aplicado aos professores do 3º Ciclo do Ensino Básico e Secundário no Alentejo (Magalhães, 2002), permitiu a recolha de dados sólidos e diversos de natureza quantitativa e qualitativa, tratados através de análise de conteúdo e estatística descritiva simples. A amostra foi constituída por 37 estudantes. As leituras dos resultados oferecem uma compreensão geral sobre o que pensam os alunos da UÉ sobre a História e o seu ensino. Assim como as teorias aqui abordadas e como as concepções de professores, também os alunos, tendencialmente percebem a História enquanto uma disciplina científica em toda a sua complexidade e veem o seu ensino como meio promotor pelo respeito ao outro e suas ideias; ### ABSTRACT:
STUDENTS FOR THE HISTORY: UÉ student’s perceptions of History and your teaching.
This dissertation aimed to understand the perception of students majoring in History at the University of Évora, about history and its teaching. Adaptation and reapplication of a questionnaire previously applied to teachers of the 3rd Cycle of Basic and Secondary Education in Alentejo (Magalhães, 2002), allowed the collection of solid and diverse data, of quantitative and qualitative nature, treated with content analysis and simple descriptive statistics. The sample was comprised of 37 students. The results provide a general understanding of what the students of the UE think about the history and its teaching. Like theories discussed here and the conceptions of teachers, students also tend to perceive history as a scientific discipline in all its complexity and see its teaching as a mean for promoting respect for others and their ideas. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11861 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|