Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11845
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada no jardim infantil Nossa Senhora da Piedade |
Authors: | Neves, María de Aires Oliveira |
Advisors: | Mendonça, Maria da Assunção Cunha Folque |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório corresponde ao relato do trabalho desenvolvido no âmbito da prática de ensino supervisionada (PES), em contexto de Creche e Jardim-de-Infância, para a aquisição de grau mestre em Educação Pré-Escolar.
Ele tem como ponto de partida a caracterização do contexto institucional onde a PES foi realizada e a caracterização dos grupos de crianças. Seguidamente apresentam- -se a concepção da acção e da intervenção educativas, a adopção de alguns princípios inerentes aos modelos pedagógicos no âmbito daquela intervenção, a caracterização do cenário educativo, a planificação e avaliação da intervenção e, finalmente, o projecto concretizado.
A fundamentação teórica apresenta-se de modo interligado com a descrição e análise de factores que influenciaram as aprendizagens realizadas ao longo da PES.
A investigação suportou-se em diversos instrumentos que permitiram compreender aspectos da nossa prática educativa considerados mais frágeis, com vista à melhoria da mesma; ### ABSTRACT: This report corresponds to a work under supervised practice teaching (SPT) in the context of Nursery and Kindergarten, for the acquisition of Master´s degree in Preschool Education.
This work has for starting point the characterization of the institutional context where the SPT was performed and the characterization of groups of children, reporting to me thenfor the teaching practices, witch are included in the daily routine, the adoption of some principles of pedagogical models, characterization of educational setting, planning/evaluation and project realized.
The theoretical framework is presented so intertwined with the description and analysis of factors influencing the learning that were being conducted along the SPT.
Research supported in various instruments that enabled to understand aspects of my practice that were weakest and where it could invest to improve it. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11845 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|