Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11836
|
Title: | Relatório final de prática de ensino supervisionada: a transmissão de filosofia: a convicção da intencionalidade |
Authors: | Teles, Fátima de Jesus Ruivo da Costa |
Advisors: | Santos, Teresa |
Keywords: | Ensino Filosofia Didáctica Transmissão Intencionalidade Teaching Philosophy Education Transmission Deliberality |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este Relatório é constituído por duas partes. A primeira, apresenta uma análise descritiva da Prática de Ensino Supervisionada (P.E.S.), realizada na Escola Secundária Gabriel Pereira, durante o ano lectivo de 2010/2011. O relato e respectiva reflexão crítica centrar-se-ão na observação de aulas e na prática lectiva referente ao Ensino de Filosofia no décimo primeiro ano de escolaridade. A segunda parte inclui um texto sobre a pertinência do ensino da filosofia no Ensino Secundário, dando foco à intencionalidade filosófica investida na prática de ensino de filosofia, de modo a evitar que este se reduza a uma acumulação de teorias e sua transmissão; ### ABSTRACT: This report is constituted by two parts. The first, presents a descriptive analysis of the Supervised Teaching Practice held at the Gabriel Pereira Secondary School during the school year of 2010/2011. The report and its critical reflection will focus on class observation and teaching practice referred to the 11th grade of Philosophy classes. The second part includes a pertinent deliberation about teaching high school Philosophy, emphasising the practice of Philosophy so it doesn't reduce itself to only theory and its conveyance. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11836 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|