Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11819
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e 1º ciclo do ensino básico: o desenvolvimento da leitura em contexto de jardim de infância e 1º ciclo |
Authors: | Barreiros, Joana |
Advisors: | Moreira, Maria de Lurdes |
Keywords: | Leitura Decifração Compreensão Reading Phonological awareness Deciphering Comprehension |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório procura ilustrar o trabalho desenvolvido durante a Prática de Ensino Supervisionada, num grupo de crianças com idades compreendidas entre os 3 e os 6 anos e numa turma de 2º ano do 1º Ciclo do Ensino Básico.
Sendo a aprendizagem da leitura um processo contínuo, cujo sucesso é determinado pela ação intencional dos educadores, o meu objetivo foi conhecer e compreender de que forma se processa a aprendizagem e o desenvolvimento da leitura nos dois contextos onde realizei a minha prática pedagógica e potenciar contextos e práticas.
Assim, durante a minha prática em contexto de Jardim de Infância realizei atividades lúdicas para facilitar a aquisição da leitura e promover o gosto e a importância da mesma. Em contexto de 1º Ciclo, visto ser uma turma de 2º ano, além de cativar o gosto pela leitura, optei também por desenvolver a decifração e a compreensão, utilizando tarefas diversificadas e cativantes; ### Report of Teaching practice in Pre-school and Primary school: The Development of Reading in Preschool and Primary school
Abstract:
This report is looking to illustrate the work developed during my Teaching Practice, in a group of children between 3 and 6 years old and in a second grade classroom.
Since learning how to read is a continuous process, whose success is determined through the teachers’ intentional action, my goal was to know and to understand how does the learning and development of reading work on both contexts where I have done my pedagogical practice and bring forth new contexts and practices.
Therefore, during my practice in a Kindergarten environment I carried out recreational activities to facilitate the reading process and promote its pleasure and importance. In the second grade, besides captivating the pleasure of reading, I decided to develop the deciphering and comprehension as well, using diversified and captivating tasks. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11819 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|