Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11798
|
Title: | O ensino do inglês no 1º ciclo do ensino básico: metodologias de ensino e aprendizagem. A aprendizagem do jogo na construção do conhecimento |
Authors: | Silva, Ana Isabel Carrilho Ferreira |
Advisors: | Silva, Ana Alexandra Neto, António |
Keywords: | Língua estrangeira Inglês 1º CEB Metodologias Jogo Foreign language English Primary schools Techniques Game |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Com o presente estudo pretendeu-se analisar a implementação do ensino do Inglês como LE nas escolas do 1º Ciclo do Ensino Básico em Portugal e reflectir sobre a adequação das metodologias utilizadas no ensino do Inglês neste nível de ensino, mais especificamente o estudo de uma metodologia - o jogo.
A investigação relatada nesta dissertação centrou-se na análise das metodologias de ensino e aprendizagem utilizadas no ensino da língua inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico, especificamente do jogo, na adequação desta metodologia de ensino e aprendizagem à faixa etária em questão, na análise das metodologias mais utilizadas pelos professores a leccionar Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico no ano lectivo 2009/2010 em Évora e das metodologias que estes consideram mais eficazes na aprendizagem dos alunos; ### ABSTRACT:
Teaching English in Primary School – teaching techniques.
The importance of the game as a technique in building one´s knowledge.
Our objective with this study was to investigate how the English language, as a foreign language, was implemented in Portuguese primary schools and to reflect upon whether the techniques used to teach English at this level are the most adequate. We specifically targeted the game as a methodology for teaching English.
This investigation was based on the analysis of the techniques used to teach English in the Primary schools, specifically the game, on how adequate the techniques used to teach English in the Primary schools are at this level, on the analysis of the techniques more frequently used by the teachers working in Primary schools in Évora in 2009/2010 and those they consider to be more efficient, and the analysis of the game in the classroom. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11798 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|