Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11719

Title: Arremedilho de sabores, Restauração, Lda
Authors: Silva, Paula Cristina Vieira da
Advisors: Félix, Elisabete
Oliveira, Sandra
Keywords: Plano de negócios
Turismo
Restauração
Portugal
Business plan
Tourism
Restoration
Portugal
Issue Date: 2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente projecto tem como finalidade descrever todas as vertentes da elaboração do Plano de Negócios da empresa Arremedilho de Sabores - Restauração, Lda, nomeadamente a sua contextualização teórica, legal, económica e financeira. Ao pretender conciliar o degustar de uma refeição com a necessidade que o consumidor actual sente em experimentar novas sensações (especialmente experiências com conteúdo cultural e/ou histórico), torna-se, assim, apelativo a um consumidor de classe média/alta e alta, nacional e internacional, principalmente urbano, muito informado, exigente e com acesso a vários canais de comunicação (factor chave de fidelização de clientes com o objectivo de estes serem os principais promotores de todo o conceito). Arremedilho de Sabores - Restauração, Lda posiciona-se no mercado da restauração (maduro e fragmentado) através da diferenciação (serviço/produto). Com um investimento inicial de 140 000€, apresenta-se como um projecto viável uma vez que o VAL apresenta um valor positivo, no quinto ano, de 25.547,45€ mostrando bons níveis de rentabilidade, autonomia financeira e liquidez; ### ABSTRACT: This project aims to describe a business plan for the company “Arremedilho de Sabores - Restauração, Lda.”. It will focus essentially in the theoretical, legal, economic and financial issues that need to be analyzed. In order to differentiate itself, the company intends to provide a high quality service where the meal’s good taste will be combined with cultural and historical themes. The main target becomes the middle/high class consumer, usually well informed and used to the urban lifestyle (national individuals and international ones). The high quality of the service provided together with the spread of its reputation will also work in a way that consumers will feel the need of returning. With a very mature and fragmented market, the company will position itself in such way that the competitive advantage will be assured by a differentiation strategy. The initial investment will be of 140.000,00€, which makes this a viable and doable project. Is expect a NPV of 25.547,45 € in the fifth year, which from a financial point of view is in accordance with a good level of autonomy and liquidity.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11719
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

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