|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11719
|
Title: | Arremedilho de sabores, Restauração, Lda |
Authors: | Silva, Paula Cristina Vieira da |
Advisors: | Félix, Elisabete Oliveira, Sandra |
Keywords: | Plano de negócios Turismo Restauração Portugal Business plan Tourism Restoration Portugal |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente projecto tem como finalidade descrever todas as vertentes da elaboração do
Plano de Negócios da empresa Arremedilho de Sabores - Restauração, Lda,
nomeadamente a sua contextualização teórica, legal, económica e financeira.
Ao pretender conciliar o degustar de uma refeição com a necessidade que o consumidor
actual sente em experimentar novas sensações (especialmente experiências com
conteúdo cultural e/ou histórico), torna-se, assim, apelativo a um consumidor de classe
média/alta e alta, nacional e internacional, principalmente urbano, muito informado,
exigente e com acesso a vários canais de comunicação (factor chave de fidelização de
clientes com o objectivo de estes serem os principais promotores de todo o conceito).
Arremedilho de Sabores - Restauração, Lda posiciona-se no mercado da restauração
(maduro e fragmentado) através da diferenciação (serviço/produto). Com um
investimento inicial de 140 000€, apresenta-se como um projecto viável uma vez que o
VAL apresenta um valor positivo, no quinto ano, de 25.547,45€ mostrando bons níveis
de rentabilidade, autonomia financeira e liquidez; ### ABSTRACT:
This project aims to describe a business plan for the company “Arremedilho de Sabores
- Restauração, Lda.”. It will focus essentially in the theoretical, legal, economic and
financial issues that need to be analyzed.
In order to differentiate itself, the company intends to provide a high quality service
where the meal’s good taste will be combined with cultural and historical themes. The
main target becomes the middle/high class consumer, usually well informed and used to
the urban lifestyle (national individuals and international ones). The high quality of the
service provided together with the spread of its reputation will also work in a way that
consumers will feel the need of returning.
With a very mature and fragmented market, the company will position itself in such way
that the competitive advantage will be assured by a differentiation strategy.
The initial investment will be of 140.000,00€, which makes this a viable and doable
project. Is expect a NPV of 25.547,45 € in the fifth year, which from a financial point of
view is in accordance with a good level of autonomy and liquidity. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11719 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|