Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11594
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em ensino de artes visuais no 3º ciclo do ensino básico e secundário: a importância da educação patrimonial no processo de ensino -aprendizagem |
Authors: | Fernandes, Sílvia Isabel Guerreiro |
Advisors: | Charréu, Leonardo |
Keywords: | Património cultural Educação patrimonial Ensino-Aprendizagem Cultural patrimony Patrimonial education Teaching-Learning |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Elaborado no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Artes Visuais no 3º ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário, o presente relatório pretende dar a conhecer os aspetos inerentes à prática desenvolvida no ano letivo de 2011 / 2012 nas Escolas André de Resende e Gabriel Pereira.
O relatório integra um tema aprofundado: "A importância da Educação Patrimonial no processo de Ensino-Aprendizagem" e compreende cinco partes: Preparação científica, Pedagógica e Didática; Planificação, Condução de Aulas e Avaliação de Aprendizagens; Análise da Prática de Ensino; Participação na Escola e Desenvolvimento Profissional.
Possui ainda oito apêndices finais com informação citada e evidências significativas das atividades desenvolvidas na escola; ### Abstract:
This Report was prepared to achieve de Master Degree on Teaching of the Visual Arts in the 3rd Cycle of Basic and Secondary Education, and it is focused in the teaching supervised practice developed in André de Resende e Gabriel Pereira Schools, during the academic year 2011/2012. The report includes a deepened theme about the importance of Heritage Education in the process of teaching-learning and five chapters: Scientific, Educational and Teaching Preparation; Planning, Conducted Lessons and Learning Evaluation; Teaching Analysis; Participation in School Activities and Professional Development.
It also includes eight final appendices with quoted information and significant evidence of the schooling activities. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11594 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|