Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10910
|
Title: | Os casos de Christopher Bochmann e Pedro Amaral na ópera de língua portuguesa no século XXI |
Authors: | Francisco, Pedro Miguel Ramos |
Advisors: | Bochmann, Christopher Consitt |
Keywords: | Música vocal Ópera Língua portuguesa Vocal music Opera Portuguese |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este estudo pretende focar-se na forma como a língua Portuguesa é posta em
música, no caso particular de Óperas do século XXI. A análise é do ponto de vista
composicional e têm como objectivo final a composição de uma Ópera. Na análise
desta Óperas será usado uma linguagem gramatical na tentativa de verificar se as
regras gerais de gramática foram respeitadas e como foram tratados os elementos
que, no texto, mais importância têm para a assimilação da mensagem; The Portuguese language in the XXI century Opera: the
example of Christopher Bochmann and Pedro Amaral
### Abstract:
This study intends to focus on how the Portuguese language is placed in music, in
the particular case of the XXI century Operas. The analysis is on a compositional
viewpoint and aims the final composition of an opera. In this analysis of the Operas
will be used a grammar language is an attempt to verify which rules were respected
and how were treated the elements in the text that are more important for the
assimilation of the message. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10910 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|